۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۱۳۲۲۳
در جلسه هیأت دولت تصویب شد؛

صندوق های قرض الحسنه ساماندهی می شود

صندوق های قرض الحسنه ساماندهی می شود
هیأت دولت ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اعتبارات لازم برای برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل را به تصویب رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هیأت وزیران با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به وزارت‌خانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جبران خسارت و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری موافقت کرد.

بررسی گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی و بهزیستی

در ادامه جلسه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت آغاز هفته های تأمین اجتماعی و بهزیستی در کشور، گزارشی از فعالیت ها و خدمات این دو سازمان به هیأت وزیران ارایه داد.

بر پایه این گزارش، باوجود محدودیت ها و براساس سیاست و اهتمام ویژه دولت، سازمان بهزیستی کشور نسبت به رسیدگی به وضعیت مددجویان و محرومان اقدامات گسترده ای انجام داده است. همچنین تلاش شده تا مستمری آنها بین سه تا پنج برابر طی این سال ها رشد نماید.

در سال ۱۳۹۸ نیز با افزایش یک هزار میلیارد تومان اعتبارات کمک به مددجویان و رسیدن سقف آن به ۲۷۰۰ میلیارد تومان، این امکان فراهم شد تا ۱۸۷ هزار نفر معلولی که به صورت انفرادی تاکنون از مستمری مددجویی برخوردار بودند، متناسب با بُعد خانوار، مستمری آنها افزایش یابد.

هیأت وزیران ضمن تشکر از همه مددکاران و کارکنان خدوم سازمان بهزیستی و همه نهادهای حمایتی از شرکای اجتماعی خود که با مشارکت در خیر جمعی و به کمک محرومان و نیازمندان می شتابند، تقدیر کرد.

همچنین به مناسبت هفته تأمین اجتماعی، گزارش مختصری از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به دولت ارائه شد.

براساس این گزارش، در این سازمان بالغ بر ۳۵۰ طرح کوچک و بزرگ برای خدمات درمانی مطلوب تر به مخاطبان سازمان خصوصاً جامعه کارگری و بازنشستگان تأمین اجتماعی در دولت اجرا شد تا ادامه خدمات را به مخاطبان خود افزایش دهد؛ هم‌چنین، در هفته تأمین اجتماعی حدود ۴۰ طرح از این طرح ها در سراسر کشور بهره برداری خواهند رسید.

دولت همچنین از خدمات همه کارکنان خدوم سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور و شرکای اجتماعی این سازمان، کارگران عزیز و کارفرمایان محترم در همکاری با دولت در یک مدیریت سه جانبه گرایانه تقدیر کرد.

صندوق های قرض الحسنه ساماندهی می شود

دولت به پیشنهاد بانک مرکزی و به منظور مراقبت از اعتماد و اموال‌عمومی، لایحه اصلاح قانون برنامه ششم توسعه درخصوص نحوه فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای و صندوق‌های قرض‌الحسنه زیر‌ نظر سازمان اقتصاد اسلامی را به تصویب رساند.

این لایحه با تقویت نقش نظارتی بانک مرکزی بر صندوق های قرض الحسنه تصویب شده است.

تصویب تغییرات تقسیمات کشوری در چهار استان‌ کشور

در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری براساس بررسی‌‏های انجام شده، هیأت وزیران با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در استان های خوزستان، فارس، اردبیل و همدان موافقت نمود.

موافقت دولت با تداوم اجرای واحد کنسانتره شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی و واحد گندله سازی آن

هیأت وزیران با هدف افزایش تولید، کاهش محرومیت منطقه و ایجاد اشتغال و بهبود صادرات و نیز با توجه به تکمیل بودن واحدهای کنسانتره شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی و گندله سازی آن، با تداوم اجرای این پروژه موافقت کرد.

گفتنی است، واحدهای کنسانتره شرکت صنعتی معدن توسعه ملی و گندله‌سازی آن به ترتیب به میزان ۱۰۰ و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

تصویب مبلغ ورودیه موزه ها و اماکن فرهنگی – تاریخی

دولت در ادامه، مبلغ ورودی موزه ها و اماکن فرهنگی - تاریخی را تعیین کرد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی فهرست و استاندارد کالاها و تجهیزات پزشکی

هیأت وزیران آیین‌نامه اجرایی فهرست و استاندارد کالاها و تجهیزات پزشکی را تصویب نمود.

ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، بهبود فرآیندهای بهداشتی و درمانی، ارتقاء کیفی و استانداردسازی تجهیزات پزشکی داخلی و وارداتی، تقویت زیرساخت‌ های تولید فرآورده ‌ها و مواد اولیه دارویی، واکسن، محصولات زیستی و ملزومات و تجهیزات پزشکی مطابق با استاندارد بین ‌المللی، از مهترین اهداف آیین‌نامه مربوط به شمار می رود.

مجوز برگزاری ششمین گردهمایی بین المللی (منطقه‌ای) تغییر اقلیم در سال ۱۳۹۸

دولت در ادامه این جلسه، مجوز برگزاری گردهمایی بین المللی تغییر اقلیم در سال ۱۳۹۸ توسط وزارت راه و شهرسازی را صادر کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات