۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۱۳۲۲۸
عضو هیأت مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس:

جامعه بدون علم کرامت ندارد

جامعه بدون علم کرامت ندارد
حجت الاسلام شریعتی با بیان این که جامعه بدون علم کرامت ندارد، گفت: جامعه ای که علم نداشته باشد نمی تواند کرامت خود را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریعتی در سومین همایش ملی سیره امام رضا(ع) که امروز یکشنبه در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) می فرماید اگر بشریت به مقتضای عقل خود با زیبایی های کلام ما آشنا شوند از ما تبعیت خواهند کرد؛ امام رضا(ع) با این سخن با شاگردان خود اتمام حجت کرده است.

عضو هیأت مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تصریح بر این که کرامت واقعی انسان در گرو آموختن علوم و معارف رضوی و اهل بیت(ع) ایجاد می شود، بیان کرد: اگر به شرق و غرب عالم بروید دانش مفید و سود مندی برای بشریت نمی یابید به غیر از این که از سرچشمه زلال اهل بیت(ع) خارج شده باشد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) و همه ائمه معصوم(ع) از کرامت به معنای احسان و لطف همراه با حفظ عزت و عظمت انسان ها برخوردار هستند؛ زمانی که فردی از امام رضا(ع) تقاضای کمک می کند وی از پشت دیوار دویست دینار به فرد درخواست کننده کمک می کند به دلیل این که کرامت و عزت مسلمان را حفظ کند.

حجت الاسلام شریعتی با بیان این که کرامت واقعی، برخورداری از علم و معارف حقیقی است، گفت: ملتی که علم نداشته باشد نمی تواند به کرامت واقعی خود واقف شود و زمینه کرامت خود را فراهم سازد؛ بنابراین در زمینه علم باید بیشتر تلاش کرد چنانچه در زیارت جامعه کبیره از امام رضا(ع) می خواهیم حامل علوم و معارف اهل بیت(ع) باشیم.

وی اضافه کرد: شایسته است در تمامی ایام، جامعه را با آموزه های کرامت بخش رضوی و معارف عزت بخش امام رضا(ع) آشنا سازیم آن هم در این دنیایی که سلطه گران فراوانی می خواهند کرامت و عزت جامعه را مخدوش سازند؛ در پرتو ولایت مداری و آشنایی با معارف رضوی و کارکردهای این معارف می توان از کرامت جامعه در برابر نظام سلطه پاسداری کرد.

وی در پایان به تاریخچه تشکیل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: این مرکز سال 63 به همت آیت الله واعظ طبسی تأسیس شد تا در کنار حوزه علمیه و دانشگاه رضوی به فعالیت علمی  بپردازد تا بتواند نیازهای فرهنگی آستان قدس رضوی، زائران و جامعه اسلامی و بشری را بر اساس اولویت ها پاسخ دهد./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
مصطفی رستمی
ارسال نظرات