۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۲۳۳
آیت الله مظاهری:

تکریم و بزرگداشت علمای ربانی، تجلیل از علم و معنویت است

تکریم و بزرگداشت علمای ربانی، تجلیل از علم و معنویت است
رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: تکریم و بزرگداشت علمای ربانی، در واقع تجلیل از علم و معنویت آنان برای سرمشق گرفتن نسل‌های بعدی و الگو گرفتن از آنها است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مظاهری در دیدار مسئولان ستاد همایش آیت الله سید محمدباقر درچه‌ای«قدس‌سرّه»، با قدردانی از مسئولان این همایش، تجلیل از بزرگان علم و تقوا را امری پسندیده، لازم و مفید دانست و تأکید کرد: تکریم و بزرگداشت علمای ربّانی، در واقع تجلیل از علم و معنویّت آنان برای سرمشق گرفتن نسل‌های بعدی و الگو گرفتن از آنهاست.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامۀ بیانات خود ضمن بیان برخی از ابعاد شخصیّتی مرحوم آیت الله سید محمدباقر درچه‌ای، علم، تقوا، زهد، تواضع و شهرت‌گریزی را از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان دانسته و اظهار داشت: استاد بزرگوار ما مرحوم آیت الله بروجردی«قدس‌سرّه»، مکرّراً درس مجلس درس خود، یاد و نام مرحوم آیت الله  درچه‌ای را زنده نگاه می‌داشتند و ضمن بیان آراء و نظرات ایشان، افتخار شاگردی آن عالم بزرگ را یادآور می‌شدند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مجتهدپروری و تربیت فقیه، یکی از خصوصیّات بارز مرحوم آیت الله درچه‌ای بوده، اظهار داشتند: بسیاری از شاگردان ایشان، مجتهدین مبرّز دوران خود بودند و از مکتب علمی و تربیتی ایشان به سایر حوزه‌های بزرگ مثل حوزۀ علمیّۀ نجف اشرف و قم رفته و توانستند حوزه و معارف دین و فقاهت را از نسلی به نسل بعد، به خوبی منتقل نمایند.

حضرت آیت الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود، نحوۀ تدریس و ادارۀ جلسۀ درس توسّط آیت‌الله درچه‌ای را نیز قابل سرمشق گرفتن برای اساتید و مدرّسین دانسته و افزودند: ایشان یکی از فقهاء محقّق بودند و درس خود را با تحقیق و پژوهش دقیق و عالی ارائه می‌کردند، ضمن اینکه نظم تدریس و حضور مرتّب و منظّم و بدون تعطیلی ایشان در جلسۀ درس، مثال‌زدنی است.

وی همچنین با بیان چند نکتۀ آموزنده از سیرۀ مرحوم آیة‌الله العظمی درچه‌ای، زهد، پارسایی و ساده‌زیستی آن عالم ربّانی را یادآور شده و تصریح کردند: آیة‌الله العظمی درچه‌ای در تمام دوران زندگی، به معنای واقعی ساده‌زیست بوده‌اند و علاوه بر دوری از تجمّلات و تشریفات و نیز اجتناب جدّی از مال حرام، از اموال شبهه‌ناک نیز به شدّت پرهیز کرده و حقّ تقوا را مراعات می‌نموده‌اند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی، امام جمعۀ درچه و مسئول ستاد همایش آیت الله درچه‌ای، از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، برای برگزاری این همایش گزارشی ارائه کرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات