۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۱۳۲۵۴
در سومین همایش سیره امام رضا صورت گرفت؛

رونمایی از آثار جدید آیت الله ری شهری

رونمایی از آثار جدید آیت الله ری شهری
کتاب پرتویی از تفسیر اهل بیت(ع) تألیف آیت الله ری شهری در سومین همایش سیره امام رضا در مؤسسه امام خمینی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب پرتویی از تفسیر اهل بیت(ع) تألیف آیت الله ری شهری با حضور وی در سومین همایش سیره امام رضا (ع) رونمایی شد.

حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث در معرفی کتاب پرتویی از تفسیر اهل بیت(ع) گفت: تفسیرهای روایی متعددی وجود دارد اما تفسیرهای روایی موجود در زمینه برقراری ارتباط احادیث صریح و ناظر به آیه است و در بخش آیات غیر صریح کاری انجام نشده است زیرا چنین کاری نیازمند ابزارهای لازم از جمله رایانه است و گذشتگان در اختیار نداشته اند.

وی ادامه داد: دیدگاه تفسیرهای رایج، بیان کردن روایات ذیل آیه همچنین بحث اسباب نزول است و در زمینه ارتباط برقرار کردن با زمان و نیازهای روز سخنی به میان نیامده است اما در تفسیر پرتویی از تفسیر اهل بیت تمامی روایات صریح و غیر صریح را جمع آوری کرده و برای پاسخ دادن به نیازهای روز از تمامی علوم کمک گرفته است.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این که در  تفسیر پرتویی از تفسیر اهل بیت از روش گروهی استفاده شده است، گفت: گذشتگان امکان چنین کای را نداشته اند که در این تفسیر فقط برای بررسی غیرالمغضوب در سوره حمد بیش از 600 روایت بررسی شده است؛ کمتر کسی داشته ایم که حافظ قرآن و حافظ اکثریت احادیث باشد که در این کتاب مؤلف آن از جوانی هم حافظ قرآن و هم حافظ بسیاری از احادیث بوده است.

وی ادامه داد: در بررسی کردن غیر المغضوب، یک بحث مربوط به خود واژه غیر المغضوب و از سوی دیگر بررسی کردن مصادیق غیر المغضوب در قرآن کریم است که برای چنین کاری باید تمام آیات قرآن را جست و جو کرد و شاید بتوان گفت تفسیر پرتویی از اهل بیت از این نظر، تفسیر موضوعی است./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات