۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۱۳۴۱۳

اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند قمی

اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند قمی
آیین اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند طی مراسمی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم این برنامه را اولین قدم همکاری مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: این برنامه در قدم‌های بعدی به منظور تقویت امر ازدواج و حفظ کیان خانواده توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر لزوم کمک به امر ازدواج جوانان، تصریح کرد: جهیزیه اهدایی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان است که امیدواریم این کمک‌ها موج برکت در زندگی این زوج‌ها باشد.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با بیان این که مسجد تکیه‌گاه خانواده ایرانی است، تصریح کرد: به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های اجتماعی مساجد هستیم.

حجت‌الاسلام حسن رقیمی، مدیرکل امور اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که بیش از هزار جهیزیه در سراسر کشور به زوج‌های نیازمند تعلق گرفته است بر لزوم استمرار توانمندسازی اقتصادی زوج‌های جوان تاکید کرد.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی آمار ازدواج در یک دهه گذشته، گفت: سالانه ۶۵۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود که ۱۰ درصد زوج‌ها در تامین جهیزیه خود، دچار مشکل هستند.

سخنران ویژه این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بود که تلاش مسئولان بنیاد احسان و سازمان تبلیغات اسلامی را در فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های نیازمند قابل تحسین دانست.

در پایان این مراسم به ۱۲ زوج جوان ۱۲ قلم کالای اساسی شامل یخچال، لباس شویی، فرش، پتو، اجاق گاز، جاروبرقی و... با ارزش ریالی بیش از ۱۰۰ میلیون ریال اهدا شد./829/د102/ب1

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات