۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۳۴۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

حضور روحانیت در بین مردم نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

حضور روحانیت در بین مردم نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
حجت الاسلام مرتضوی گفت: به یقین حضور همه جانبه علما و روحانیان در بین مردم و آگاه سازی آن‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیان مستقر، طرح هجرت و مبلغان دینی این استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین طائب به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا آسیب‌های اجتماعی را در جامعه افزایش دهد، گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه است که در این بین دست به هر اقدامی می‌زند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن از کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه اجرای توطئه‌های خود برای نابودی نظام اسلامی است، ابراز کرد: هر چه اتحاد علما و روحانیان با یکدیگر بیشتر باشد، دشمن نمی‌تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه متأسفانه آمار بیکاری و طلاق هر روز در استان در حال پیشروی است، خاطرنشان کرد: حضور همه جانبه علما و روحانیان در بین مردم و آگاه سازی آن‌ها به یقین نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت پرداخت زکات ادامه داد: افزون بر آسیب‌های اجتماعی موانعی نیز برای پرداخت زکات در سطح استان مشاهده می‌شود به طور مثال؛ درست است که با بارندگی‌های اخیر کمی از مشکلات آب منطقه کاسته شده، اما مشکلات به طور کامل حل نشده اند، همچنین وجود ملخ‌ها و سرمازدگی سبب کاهش محصولات کشاورزی و در نتیجه کم شدن آمار پرداخت زکات در استان شده است.

وی با مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب استان ابراز کرد: قبل از تشکیل نظام جمهوری اسلامی استان از لحاظ امکانات عمومی و بهداشتی در وضعیت مناسبی نبود، اما امروز شاهد وجود بیشتر امکانات در استان هستیم، ولی با این حال باز هم فقر و بیکاری در بین مردم ریشه افکنده و مردم را اذیت می‌کند که می‌طلبد همه مسؤولان وارد میدان عمل شوند و برای رفع محرومیت استان کار جهادی انجام دهند.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام محمد کاظمی، کارشناس مرکز تخصصی نماز، عشق به قرآن و اهل بیت (ع)، نماز اول وقت در مسجد و ازدواج به موقع را سه محتوای اصلی و منجی نسل نو دانست و اظهار کرد: علم کسی را متدین نمی‌کند بلکه تنها زمینه تدین را ایجاد می‌کند، علم برای تدین لازم است، اما کافی نیست؛ علم بدون عشق به بهشت و ترس از جهنم بدون فایده خواهد بود زیراکه علم به تنهایی مانع از گناه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایراد کار ما این است که دین را از آموزش آغاز می‌کنیم نه از عشق، تصریح کرد: هرجایی که با عشق پیش برویم نتیجه بهتری می‌گیریم؛ روحانی ابتدا باید شخصیت خود را ثبات دهد و مناعت طبع داشته باشد و بعد از اینکه شخصیت خود را ساخت، به مردم احترام بگذارد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات