۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

پرداخت زکات تنها راه درمان مشکلات مالی جامعه اسلامی است

پرداخت زکات تنها راه درمان مشکلات مالی جامعه اسلامی است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه پرداخت زکات سبب تطهیر اموال می‌شود، گفت: به یقین پرداخت زکات تنها راه درمان مشکلات مالی جامعه اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، ظهر امروز در نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیان مستقر، طرح هجرت و مبلغان دینی این استان که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه خمس از دین مردم نشأت می‌گیرد، گفت: در زمان پیغمبر زکات منبع حکومت ایشان بود، مردم زکات را پرداخت می‌کردند و این مبلغ خرج حکومت اسلامی می‌شد؛ بنابراین پرداخت زکات به دین مردم بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه منبع حکومت اسلامی امروز از زکات تأمین نمی‌شود، افزود: امروزه در کشور پول نفت در اختیار است و هرآنچه در کشور کم شود با این پول تهیه می‌کنند؛ به همین دلیل کشاورزی دیگر مهم نیست حتی اگر گندم هم نداشته باشیم از خارج تهیه می‌کنند در صورتی که پول نفت از اموال انفال است و رهبری چندین بار فرمودند که نفت را باید از اقتصاد جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه به اصل و موارد زکات در قرآن اشاره شده است، اما آیه‌ای در رابطه با اخذ زکات نیامده چراکه موارد اخذ زکات برعهده حاکم است، اظهار کرد: در زمانی دینار و درهم، در یک دوره‌ای نقره و طلا و زمانی نیز برنج و گندم پول رایج مملکت بوده اند که این تشخیص بر عهده حاکم وقت است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پرداخت زکات سبب افزایش برکت در مال می‌شود، تصریح کرد: زکات به آدمی اجازه نمی‌دهد که ثروتش به سرعت برق بالا برود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات سبب از بین رفتن ربا در جامعه می‌شود، گفت: پرداخت زکات سبب تطهیر اموال می‌شود؛ در زمان گذشته که درهم و دینار رایج بود تورم کاهش پیدا کرده بود، اما امروز این پول است که سبب ایجاد تورم شده؛ بنابراین اگر در جایی مشکلات مالی مشاهده می‌شود تنها درمانش پرداخت زکات است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه عدم پرداخت زکات در نطفه‌ها اثر می‌گذارد، افزود: به یقین این اثرگذاری سبب ایجاد فحشا و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه برای رواج زکات در جامعه، محور قرار گرفتن زکات و دخالت حاکم در موارد را باید جریان سازی کنیم، خاطرنشان کرد: جریان سازی برای تشکیل مجلس جوان و روی کارآمدن رئیس جمهور در رواج پرداخت زکات در جامعه اثرگذار خواهد بود چراکه اکنون ما در جنگ اقتصادی هستیم و نمایندگان مسن سال محافظه کار هستند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات