۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۳۶۱۴
آیت الله نوری همدانی با ابراز نگرانی از وضعیت شیخ زکزاکی:

سازمان‌های مدعی حقوق بشر هویت خود را از دست داده اند| امت اسلام سکوت نکند

سازمان‌های مدعی حقوق بشر هویت خود را از دست داده اند| امت اسلام سکوت نکند
حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی نسبت به وضعیت شیخ زکزاکی ابراز نگرانی کرد و خواستار حمایت آزادی خواهان جهان و مسلمانان از رهبر شیعیان نیجریه شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی نسبت به وضعیت شیخ زکزاکی ابراز نگرانی کرد و خواستار حمایت آزادی خواهان جهان و مسلمانان از رهبر شیعیان نیجریه شد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باكمال تأسف خبرهای ناگواری از وضعیت عالم مجاهد جناب آقای شیخ زكزاكی به گوش می رسد.

جنایتی كه امروز در كشور نیجریه درحال وقوع است و عده ای از انسانها در حال تحمل رنج و شكنجه هستند مایه نگرانی می باشد.

این عالم مجاهد را از حقوق اولیه خودم محروم نموده و به اتهام واهی مدت زیادی است كه در حبس و شكنجه قراردادند.

مدعیان دروغین حقوق بشر چشمان خود را در مقابل این جنایات بسته و سكوت مرگباری را اختیار نموده اند ونفرت و ننگ ابدی را نثار خود كرده اند و سازمانهای بین المللی نیز باسكوت در مقابل این جنایت هویت خود را ازدست داده اند و عملا به یك تشكیلات بی خاصیت مبدل شده اند.

برهمه آزادیخواهان و مسلمانان لازم است حمایت خود را از این انسانهای ازادیخواه بویژه شیخ زكزاكی اعلام كرده و این جنایت را محكوم نمایند.

مسؤولان محترم جمهوری اسلامی نیز تلاش خود را برای نجات این انسانهای مظلوم بیش از پیش بكار گیرند.
حسین نوری همدانی

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نرگس سادات
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
به نظر شما چرا آمریکا و کشورهای غربی به حجاب زنان عربستانی گیر نمی دهند ولی حجاب زنان کشور ما را زیر سوال می برند

یا اینکه به نظر شما چرا مسیح علی نژاد برای زنان ما چهارشنبه های سفید راه می ندازه ولی به زنان عربستانی گیر نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟
یا اینکه کشورهای غربی میگویند در ایران حقوق بشر رعایت نمیشود،چون حجاب اجباری است ولی در مورد زنان عربستان کسی چنین حرفی نمی زند؟؟؟؟؟؟؟
به راستی چرا حجاب زنان ما خار چشم دشمنان است ولی حجاب زنان عربستان نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلیلش را برایتان میگویم:
چون اگر کشور ما با همین رعایت حجاب به قله های پیشرفت برسد، دنیا میگوید ببین که ایران با رعایت حجاب و دین اسلام به چه قله های پیشرفتی رسیده است،پس حجاب محدودیت ندارد.
آن وقت است که تمام زنان دنیا که از آزار جنسی بیش از حد خسته شده اند روی به حجاب می آورند و میگویند با حجاب هم میشود پیشرفت کرد. و اینگونه تمام نقشه های دشمنان به هم میریزد.
لطفا متن بالا را در دفاع از حجاب نشر دهید و در گفت و گوهای خود با افرادی که منکر حجاب هستند،استفاده کنید.و اگر کسی وجدان بیداری داشته باشد،این حرف های منطقی را قبول میکند...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
حسن بن فرحان مالکی کیست و چه می‌گوید؟ نواندیش دینی عربستانی در خطر اعدام

سازمان دیدبان حقوق بشر در تیرماه امسال با صدور بیانیّه‌ای از "احتمال صدور حکم اعدام" برای دین‌پژوه نواندیش عربستانی، حسن بن فرحان مالکی ابراز نگرانی کرد.
مالکی که پیش‌تر نیز بارها دستگیر شده بود، آخرین بار در یازدهم سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی (بیستم شهریور ۱۳۹۶) بازداشت شد. دستگیری مالکی حلقه‌ای از موج بازداشت‌ فعّالان حقوق بشر، منتقدان سیاسی، روحانیان مستقل و دانشگاهیان عربستانی در آن سال بود.

یاسر میردامادی، پژوهشگر دینی در یادداشتی برای صفحه ناظران با اشاره به موقعیت دشوار روشنفکران دینی در کشورهای مسلمان به مشکلاتی که برای حسن مالکی پس از انتشار عقاید انتقادی‌اش در عربستان پیش آمده پرداخته است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
دیدبان حقوق بشر از احتمال اعدام یکی از پژوهشگران تاریخ اسلام در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.

حسن فرحان مالکی که در کتابها و گفتگوهای تلویزیونی اش دیدگاههایی جنجالی و انتقادی نسبت به شخصیتها و رخدادهایی در تاریخ اسلام مطرح کرده بود نزدیک به دو سال است در بازداشت به سر می برد و در کیفرخواستی که علیه او صادر شده، مجازات اعدام درخواست شده است.

آقای مالکی همچنین متهم به ستایش سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و ابراز همدلی با حوثی‌های یمن است.

حسن فرحان مالکی تا پیش از بازداشت به تدریس در مدارس، روزنامه نگاری و نگارش کتاب در زمینه تاریخ اسلام اشتغال داشته است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
اینکه وزارت خارجه آمریکا بازداشت رهبر بهاییان در یمن رو محکوم می‌کنه ولی در برابر اعدام اخیر ۳۷ نفر در عربستان و هزاران اتفاق مشابه سکوت می‌کنه نشون میده مفهوم حقوق بشر آمریکایی در واقع ترکیبی از سه دروغ برای ساختاریه که تنها از حقوق بهائیان و خاندانهای خاص حمایت میکنه.
فتامل!
0
0