۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۳۶۷۱
سردار سپهر:

هسته‌های مقاومت باید در دنیا تکثیر شود

هسته‌های مقاومت باید در دنیا تکثیر شود
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هسته‌های مقاومت باید در دنیا تکثیر شود، گفت: به مراکز توانمندسازی اساتید نیاز داریم‌.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست هم‌اندیشی مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت اسلام به نقش معلمی و تعلیم، اظهار داشت: معلمی نقش بزرگ و شغل انبیا و ائمه است.

وی ادامه داد: اولین آیات نازل شده بر پیامبر اسلام نشانگر این است که صفت تعلیم دادن به خداوند متعال نسبت داده می‌شود.

سردار سپهر ضمن اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت یادآور شد: در آیات و روایات مختلف تربیت و تعلیم انسان‌ها نقش خداوند سپس انبیا و ائمه و در نهایت معلمان است.

وی افزود: اهمیت این موضوع تا آنجاست که مقام معظم رهبری هم اساتید و دانشجویان را پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی دانستند و نیروی انسانی را مهمترین عامل تمدن‌سازی خطاب کردند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه به نسخه های جدید علمی و مراکز توانمدسازی اساتید در کشور نیاز داریم‌، گفت: باید هسته‌های مقاومت در دنیا تکثیر شود تا تفکر اسلام و بسیج در جهان اسلام تکثیر پیدا کند.

سپهر با اشاره به نقش اساتید و معلمان در لایه‌سازی تمدن نوین اسلامی، گفت: این نقش برای اساتید و معلمان بیشتر و پیشتر از سایر اقشار است.

وی تصریح کرد: منظومه فکری مقام معظم رهبری در فرآیند انقلاب اسلامی بیشترین تکلیف نخبگانی، اجرایی و عملیاتی را بر عهده بسیج قرار داده است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بیش از ۲ هزار توصیه، دستور و تذکر به بسیج درباره حل مشکلات و عبور از مشکلاتی که نهادهای دیگر در عبور از آنها کم‌توان هستند، ارائه شده که همه این توصیه‌ها و تکالیف به این منظور است که تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم.

سپهر اظهار داشت: امکان ندارد برای تحقق راهبردها و حتی برنامه‌های عملیاتی توصیه و نقشه راهی توسط مقام معظم رهبری بیان نشده باشد.

وی افزود: وقتی رهبر انقلاب می‌گویند ۸ میلیون جوان پای کار داریم، پس هیچ دغدغه‌ای نباید باشد، ایشان اولین عرصه نقش‌آفرینی جوانان را عرصه علمی می‌دانند. به این معنی که ۸ میلیون جوان پای کار در همه عرصه‌های انقلاب وجود دارند که عرصه امنیتی و دفاعی یکی از آنها است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اقتدار با علم حاصل می‌شود نه با توپ و تانک. ادوات نظامی تنها ابزاری برای اقتدار هستند اما مولد اقتدار، علم است.

وی تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی و تولید علم سرشار، دو اقدام مورد نظر مقام معظم رهبری برای تحقق تمدن اسلامی است. نقش طلاب، دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه در انجام این دو اقدام اساسی باید پاسخ داده شود.

سپهر تاکید کرد: برای تحقق این اقدام‌ها می‌بایست پژوهشگاه‌هایی در هر دانشگاه با حضور استاد و دانشجوی بسیجی تشکیل شود. اگر مشکلاتی داریم، ناشی از کمبود نیروی انسانی تراز انقلاب است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دو اقدام کارکردی برای تنوع‌سازی از دیدگاه مقام معظم رهبری وجود دارد. اولین آنها تولید سبک زندگی و رفتار اجتماعی است.

وی ادامه داد: سبک زندگی نیز منحصر به طرز پوشاک و خوراک نیست بلکه ۵۲ شاخص درباره سبک زندگی توسط مقام معظم رهبری معرفی شده است.

سپهر یادآور شد: این پرسش باید مطرح شود ۶۰۰ پژوهشکده و اندیشکده در قم وجود دارد اما کدام پژوهشکده و اندیشکده در راستای هنجارسازی، گفتمان‌سازی و کاربردی ساختن شاخص‌های سبک زندگی فعالیت موثری انجام دادند.

سپهر ادامه داد: نظام‌سازی بر اساس فقه و احکام اسلامی، دومین اقدام کارکردی برای تمدن‌سازی از منظر رهبری است. علاوه بر احکام جاری، باید تمام نیازهای موجود اجتهاد شود و برای کاربر ارائه شود.

وی  گفت: به‌طور مثال با نگاه به نظام حقوق و دستمزد می‌بینیم که این نظام برگرفته از احکام اسلامی نیست و الگو گرفته از نظام‌های غربی محسوب می‌شود. اگر مبنای اسلامی داشته باشد، تحول عظیمی در نظام کارگری و تولید رخ خواهد داد.

سپهر یادآور شد: مسئولیت امروز بسیج اساتید، امامت اقشار بسیج است. این مسئولیت اول بر عهده بسیج اساتید و سپس بر عهده بسیج دانشجویی است. این قشر بسیج باید خوراک تفکری و عملکردی به سایر اقشار ارائه دهد.

وی افزود:  تفاهم‌نامه و توافقاتی با سازمان‌ها و مراکز مهم تصمیم‌گیری و اجرایی کشور امضا شده و بسیج به دنبال کمک به غنی‌سازی طرح‌ها و لوایح و کمک به کارآمدی قوانین کشور است.

وی اظهار داشت: بدون جریان‌سازی و شبکه‌سازی امکان موفقیت وجود ندارد. مأموریت بسیج اساتید باید این باشد تا یکصد استاد تراز ملی برای تبیین، مناظره و بحث علمی و انقلابی تربیت کند و در این راستا با همه توان به بسیج اساتید کمک خواهیم کرد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آماده شده است. وظیفه بسیج اساتید هدایت و رهبری این توافق‌ها است.

وی گفت: هسته اولیه تشکیل تمدن نوین اسلامی و امت اسلامی همین ۸ میلیون جوان بسیجی است و نسخه تداوم انقلاب به تعبیر امام خمینی(ره) تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌اللهی است که مصداق این هسته‌های مقاومت بسیج و تفکر بسیجی است.

سپهر تاکید کرد: باید با مدیریت جهادی به جنگ و حل مشکلات برویم. دو عنصر سبب می‌شود تا از مدیریت جهادی استفاده کنیم؛ یکی، وجود دشمن و دیگری، وجود موانع است. باید با مدیریت جهادی، موانع پیش رو را حل کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بن‌بستی در کشور نداریم. برای بن‌بست‌شکنی باید توسل و اخلاص داشته باشیم.

وی افزود: در دفاع مقدس با توسل، توکل و اخلاص بسیاری از مشکلات را حل کردیم. البته تکالیفی هم بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است که باید در حمایت از اقشار بسیج به ویژه بسیج اساتید انجام دهیم. اساتید نیز باید راه‌حلی برای عبور از مشکلات ارائه دهند و بعد از آن انتظار حمایت و پشتیبانی داشته باشند.

سپهر گفت: ما اعتقاد داریم هر دولتی که بر سر کار است، باید حمایت و کمک شود. پیروزی و موفقیت هر دولتی، موفقیت نظام و کشور است. عمل انقلابی و تفکر سیاسی خود را داریم اما معتقد و موظفیم به هر دولتی در کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: ۷۴۰ کانون و هسته علمی پژوهشی توسط بسیج اساتید راه‌اندازی شده و هر استان باید یک مسئله درون بسیج و یک مسئله خارج از سازمان بسیج را حل کند. 

سپهر افزود: برای مثال ۱۰ اردوگاه ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر توسط سازمان بسیج مستعضفین راه‌اندازی می‌شود که با دستورالعمل‌های بومی فعالیت خواهند کرد. در درون بسیج نیز برای سازماندهی و ساماندهی ۸ میلیون جوان بسیجی باید راهکار ارائه دهیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات