۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۱۳۷۱۰
حجت الاسلام صالحی مطرح کرد؛

حرکت منفعلانه برخی دستگاه های فرهنگی در برابر هجمه های دشمن

حرکت منفعلانه برخی دستگاه های فرهنگی در برابر هجمه های دشمن
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری از حرکت منفعلانه برخی دستگاه های فرهنگی در برابر هجمه های دشمن انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی جامعه را به عفاف و حجاب برگرداند، گفت: متأسفانه در رژیم سابق به دلیل سیاست‌های حاکم، مسأله عفاف و حجاب به پایین‌ترین سطح ممکن رسید.
 
وی با بیان این که برخی‌ها به دنبال شسکتن حرمت حجاب در جامعه اسلامی هستند، افزود: متأسفانه عملکرد مسؤولان و دستگاه‌های فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار ضعیف بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دستگاه‌های فرهنگی باید در برابر تهاجم سنگین‌تر با قدرت ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی امروز جامعه محصول بی توجهی برخی مسؤولان در ادوار مختلف است.
 
حجت الاسلام صالحی از حرکت منفعلانه دستگاه‌های فرهنگی در برابر تهاجم دشمن انتقاد کرد و با بیان این که متأسفانه اقدامات جزیره‌ای نهاد‌های فرهنگی در مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان کارساز نبوده است، بیان داشت: فعالیت‌ها و طرح‌های فرهنگی باید از یک انسجام خاصی برخوردار شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که متأسفانه برخی از مسؤولان به بهانه مسائل اقتصادی، موضوعات مهم فرهنگی را به حال خود رها کرده اند، گفت: فرهنگ یک کشور جزء مسائل زیربنایی و استراتژیک هر جامعه‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که در مسائل فرهنگی نیازمند یک نگاه جامع و راهبردی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز حوزه فرهنگ کشور به دلیل کم توجهی مسؤولان آسیب پذیر‌تر از هر زمان دیگری است.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که فرهنگ کشور به هر دلیلی در حاشیه قرار گیرد، تصریح کرد: فرهنگ نیز همانند اقتصاد یک جامعه از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که همه برنامه‌ها و طرح‌های کشور باید دارای یک پیوست فرهنگی مناسب باشند، خاطرنشان کرد: اگر امروز در حوزه مسائل فرهنگی به یک رشد قابل توجه دست پیدا کنیم به طور حتم سایر مشکلات و معضلات جامعه نیز در سایه رشد فرهنگی رفع خواهد شد.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز ضعف فرهنگی در همه مسائل کشور حتی در موضوعات اقتصادی نیز دیده می‌شود، بیان داشت: یکی از ابعاد نامگذاری امسال مقام معظم رهبری، بحث فرهنگی آن است که باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه و گسترش پیدا کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات