۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۱۳۷۱۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

زیارت، عبادت و انفاق باید برای خدا باشد

زیارت، عبادت و انفاق باید برای خدا باشد
حجت الاسلام عبدوس حجت الاسلام عبدوس به انجام کارها به صورت خالصانه برای خدا تأکید کرد و گفت: اگر انجام هر کاری برای خدا باشد، ارزش دارد و گرنه خاصیت و فایده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به تبیین خرافات و شبهاتی که در زمینه اهل بیت(ع) مطرح می شود پرداخت و گفت: یگانه مطلق خدا است و ما حق نداریم کسی را شریک خداوند قرار دهیم.

وی با اشاره به آیه 108 سوره توبه، اظهار کرد: فلسفه مسجد رفتن و زیارت اهل بیت(ع) برای این است که ما پاک شویم اما باید امام را در حد خودش بشناسیم و حق نداریم ایشان را به جای خدا قرار دهیم.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به شبهات و خرافاتی که در جامعه مطرح می شود، ابراز کرد: ما در رابطه با ائمه و امام زاده ها حق نداریم غلو کنیم، برخی خرافات مانند بد قدم بودن عروس یا داماد حتی در بین افراد مذهبی وجود دارد که هیچ گونه پایه و اساسی ندارد و باید بدانیم خداوند قادر و دانای مطلق است، امام رضا(ع) در این خصوص می فرماید:«راه های انحرافی نروید، مسیر ما را انتخاب کنید.»

کارشناس مذهبی افزود: خدا در سوره توحید به صورت کامل معرفی شده است و در این سوره می فرماید:«خداوند یگانه و بی همتا است، پدر و مادر و فرزند ندارد.»، این که حضرت عیسی را فرزند خدا می دانند، شرک است همچنین این که برخی می گویند اگر فلانی دست من را نمی گرفت نابود می شدم، این نیز شرک است چون همه کارها در دست خدا است و اگر نسبت به غیر خدا دهیم، شرک است.

وی خاطرنشان کرد: بندگان ضعیف را نباید در کنار خدا قرار دهیم، ما قدرتی نداریم و همه چیز در دست خداوند است همچنین ریا نیز نوعی شرک است که در زندگی ما فراوان دیده می شود و باید از آن پرهیز کنیم.

حجت الاسلام عبدوس به انجام کارها به صورت خالصانه برای خدا تأکید کرد و گفت: زیارت، عبادت و انفاق باید برای خدا باشد که اگر برای خدا بود، ارزش دارد و اگر نباشد، خاصیت و فایده ای ندارد و تنها کاری ماندگار خواهد بود که برای خدا باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات