۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۶۱۳۹۵۰
حجت الاسلام مشیری:

خبرگزاری رسا مطالبات رهبری از حوزه علمیه را پیگیری کند

خبرگزاری رسا مطالبات رهبری از حوزه علمیه را پیگیری کند
حجت الاسلام مشیری خطاب به خبرنگاران رسا خواستار ارائه گزارش های چالشی در مورد فعالیت های حوزه علمیه و مطالبه گری فرمایشات رهبری از این نهاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر سابق اتاق تبلیغ خراسان به همراه حجت الاسلام علی بیاتی، دبیر فعلی این نهاد شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در مشهد، ضمن بازدید از این مجموعه در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.

حجت الاسلام مشیری در این دیدار با بیان این که فعالیت خبرگزاری رسا کار ارزشمند، نو و لازمی در حوزه علمیه است، گفت: این خبرگزاری اتقان در خبر را حفظ کرده تا برای دنیای رسانه امروز یک الگو باشد، در دنیایی که کار خبرسازی و موج سازی با خبر انجام می شود، خبر صحیح را منعکس کردن ارزشمند و لازم است همچنین این رسانه از کیان حوزه علمیه دفاع کرده و مانع سانسور شدن علما و حوزه علمیه در رسانه می شود.

وی توجه خبرگزاری رسا به زوایای مختلف فعالیت های حوزه علمیه را تأکید و بیان داشت: انعکاس خبری در همه عرصه ها چند خاصیت برای حوزه علمیه و خبرگزاری رسا دارد از جمله این که فعالیت های حوزه منعکس شده، حوزه علمیه زیر ذره بین قرار می گیرد که بر این اساس از ضعف ها دور شده و نقاط قوت خود را تقویت می کند و سبب افزایش انگیزه در طلبه و رشد حوزه علمیه می شود.

ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های جهادی روحانیت

دبیرکمیته علمی اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به فعالیت های مختلف حوزه علمیه در جریان حوادث طبیعی و اجتماعی، ابراز داشت: مدارس علمیه در جریان سیل اخیر تعطیل شدند و حوزه علمیه کارهای ارزشمندی را در این حادثه انجام داد همچنین طلبه ای برای تبلیغ دین و اعتلای فرهنگی منزل و وسیله نقلیه خود را فروخت که جا دارد این فعالیت های ارزشی به خوبی به جامعه منتقل و منعکس شود.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان افزود: روحانیت در کانون گروه های جهادی قرار دارند که باید به این موضوع توجه جدی شود و این رسالت رسانه ها از جمله خبرگزاری رسا است تا به نشر عمیق این مجاهدت ها پرداخته و مردم بدانند چگونه افرادی با اخلاص دردهای آنان را از نزدیک لمس کرده و ضمن همدردی، به یاری و خدمت رسانی از هم سبقت می گیرند.

رسانه ها مطالبه گر فرمایشات رهبری از حوزه علمیه باشند

دبیرسابق اتاق تبلیغ خراسان خطاب به خبرنگاران رسا خواستار ارائه گزارش های چالشی در مورد فعالیت های حوزه علمیه شد و گفت: باید مطالبه گری فرمایشات رهبری را در مورد حوزه علمیه داشته باشید از جمله این که از حوزه علمیه خراسان شخصیت های برجسته مانند رهبری، آیت الله طبسی، شهید مطهری و شهید هاشمی نژاد پرورش یافتند چرا امروز شخصیت های برجسته مانند آن ها در حوزه علمیه خراسان وجود ندارد.

حجت الاسلام مشیری به کم کاری حوزه علمیه در دفاع از شیخ زکزاکی اشاره و ابراز کرد: رسانه ها باید مطالبه کنند که حوزه علمیه در مورد شیخ زکزاکی چه اقدامی انجام داده است، فقط جوانان انقلابی با روحیه انقلابی برای دفاع از شیخ زکزاکی تحصن کردند در حالی که باید حوزه علمیه علمدار این گونه حرکت ها باشد و از طریق تحصن و فعالیت های حقوقی و رسانه ای به دفاع از وی و دیگر مظلومان بپردازد بنابراین رسانه باید این مطالب را از حوزه علمیه مطالبه کند.        
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               استاد استاد حوزه و دانشگاه خراسان به ضعف سیستم آموزشی، پژوهشی و تبلیغی در حوزه علمیه اشاره و بیان داشت: حضرت آقا 25 سال قبل از حوزه علمیه مطالبه داشتند که طلبه به یکی از سه امر تبلیغ و تألیف و یا تدریس باید اشتغال داشته باشد.

وی افزود: اما اکنون می بینیم که حوزه علمیه همچنان درگیر سیستم تحصیلی است، وضع پژوهش ضعیف است و چون حوزه مانند پدر نیست! کسی رغبت نمی کند آمار تألیف های خود را به حوزه بدهد در نتیجه حوزه علمیه آمار دقیقی از تالیفات به وسیله حوزویان ندارد همچنین در بحث تبلیغ نیز ضعیف است و جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: البته حوزه علمیه کارهای فروانی را انجام داده است اما نسبت به مطالبات حضرت آقا و سرعت هجمه دشمن باید این تلاش جهادی حوزه علمیه جدی تر و پررنگ تر باشد و شجاعت و همت به طلبه ها داده شود که منجر به تحولات بیشتر در دل حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام بیاتی نیز در این دیدار خواستار پرداختن خبرگزاری رسا به موضوعاتی شد که طلاب و نهادهای حوزوی در فضای حوزه مشهد به صورت جزیره ای و خودجوش به آن می پردازند و همه از فعالیت یکدیگر بی خبرند و موازی کاری می کنند از این رو رسا با اطلاع رسانی و پرداختن به این قضایا همه را از اتفاقات این چنینی آگاه می کند.

وی در ادامه پیشنهاد کرد به معرفی طلاب و فضلایی بپردازید که مردم و دیگر رسانه ها از فعالیت های آنها بی خبرند در حالی که آنان مشغول خدمت به دین و مردم هستند.

گفتنی است؛ جواد رستمی، مسؤول اجرایی دفتر خبرگزاری رسا در مشهد در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های موسسه رسا در مرکز و استانها به ویژه خراسان در زمینه خبر و اطلاع رسانی از حوزه، جریان شناسی روحانیت، دشمن شناسی و سبک زندگی، نشریه رسائل و پایگاه فقه حکومتی وسائل و نیز فعالیت چندرسانه ای و شهروند خبرنگار پرداخت و از اقدامات و برنامه های رسا در این زمینه سخن گفت./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات