۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۱۴۰۲۱

انتقاد حجت الاسلام سلیمی از برخورد سلیقه ای دولت با رسانه ملی

انتقاد حجت الاسلام سلیمی از برخورد سلیقه ای دولت با رسانه ملی
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی از برخورد سلیقه‌ای دولت با رسانه ملی پس از پخش سریال گاندو انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه سی اُم تیرماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی خطاب به رییس جلسه، گفت: طبق اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه کشور مشخص است و نوع تخصیص آن باید تحت نظر مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باعث تاسف است که دیوان محاسبات کشور اعلام می‌کند سال قبل دولت در تخصیص اعتبارات بودجه‌ای تا ۷۰ درصد انحراف داشته است. باید این رفتار دولت که بودجه‌ها را سلیقه‌ای تخصیص می‌دهد و گاهی سهم برخی از نهاد‌ها و سازمان‌ها را گرو می‌کشد، اصلاح شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد سلیقه‌ای دولت با رسانه ملی پس از پخش سریال گاندو، بیان داشت: یک سریال موفق به نام گاندو از رسانه ملی پخش شد، اما پس از پخش این سریال شاهد هستیم که دولت بر اساس نظر شخصی دو نفر، آن هم با صراحت اعلام می‌کند که بودجه رسانه ملی باید کاهش پیدا کند که این عمل منافی اصل ۵۲ قانون اساسی است. به نظر می‌رسد دولت تحمل نقد رسانه ملی را نیز ندارد.

حجت الاسلام سلیمی در پایان پس از انتقاد از وضعیت بازار ارز و کالا، خطاب به مسؤولان وزارت امور خارجه بیان داشت: یک دانشمند ایرانی ۱۰ ماه قبل به دعوت رسمی آمریکا وارد این کشور شده، اما از بدو ورود وی را بازداشت کرده‌اند و وزارت امور خارجه هنوز در این خصوص اقدامی درخور نشان نداده است. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات