۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۱۴۱۰۶
برای دومین بار در تابستان ۹۸ صورت گرفت؛

صعود طلاب کوهنورد به بام ایران

صعود طلاب کوهنورد به بام ایران
باشگاه کوهنوردی عالیان در قالب تیمی چهارده نفره ظهر جمعه ۲۸ تیرماه طی دومین صعود خود در تابستان ۹۸ موفق به فتح قله دماوند شد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، باشگاه کوهنوردی عالیان در قالب تیمی چهارده نفره ظهر جمعه 28 تیرماه طی دومین صعود خود در تابستان ۹۸ موفق به فتح قله دماوند شد.

این صعود در قالب حرکتی فرهنگی ورزشی بعد از آن برگزار شد که اعضای باشگاه سه اردوی تمرینی در دامنه‌های رشته کو‌ه‎های البرز برگزار کردند و بعد از آموزش‌های لازم توسط مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و ارتقاء سطح توان جسمی و تکمیل سیکل هم هوایی در این اردوها، نفرات برتر جهت حضور در برنامه نهایی صعود بام ایران قله دماوند انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش، این تیم روز پنجشنبه مورخ ۲۷ تیرماه ۹۸ ساعت سه بامداد از قم به منطقه پلور قرارگاه فدراسیون کوهنوردی اعزام و از آنجا به کمپ شماره دو در ارتفاع سه هزار متر منتقل شد و در ساعت نه صبح به سمت ارتفاع ۴۲۰۰ متر حرکت کرده و پس از حدود پنج ساعت پیمایش در محل بارگاه سوم اقدام به برقراری کمپ و شبمانی کرده، حدود ساعت چهار صبح بعد از بیداری و آمادگی لازم در ساعت پنج صبح اقدام به صعود نهایی شد و بالاخره بعد از حدود شش ساعت تلاش اعضای تیم درصحت وسلامت کامل ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه بر بلندای بام ایران قله دماوند ایستاد.

این گزارش می‌افزاید، تیم کونوردی طلاب و روحانیون باشگاه عالیان در هفته‎ی آتی نیز در حرکتی مشابه قصد صعود به دومین قله بلند ایران، قله علم‎کوه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر در منطقه کلاردشت مازندران را دارد؛ طلاب علاقه‌مند جهت حضور در این برنامه‌ها می‎توانند از طریق شماره‌های ۰۹۱۹۱۷۱۰۰۳۵ و ۰۹۱۹۲۵۳۳۲۹۵ و یا آدرس کاربری @AliyanSport در پیام‎رسان‎های ایرانی با روابط عمومی باشگاه در ارتباط باشند.

گفتنی است باشگاه کوهنوردی عالیان به عنوان اولین باشگاه رسمی کوهپیمایی و کوهنوردی طلاب کشور، متشکل از طلاب و روحانیون ورزشکار حوزه علمیه قم است که حضور فرهنگی و تبلیغی طلاب و روحانیون کوهنورد در میان دیگر کوهنوردان از نقاط مختلف کشور در قله‌های شاخص و مرتفع کشور مثل دماوند، علم‎کوه و سبلان خصوصا با لباس مقدس روحانیت در طول ده سال گذشته از رسالت‌های خاص آن بوده است و شهدای بزرگواری همچون شهید حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور که از اعضای هیئت مدیره این باشگاه بودند با همین خط و مشی در برنامه‌های فرهنگی ورزشی باشگاه عالیان بصورت هفتگی و ماهانه به عنوان یک رسالت تبلیغی در میادین ورزشی حضورپیدا می‌کردند.

برگزاری نماز جماعت و حلقه‌های گفتگوی دوستانه و برقراری ارتباط با کوهنوردان داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌های تبلیغی طلاب کوهنورد حاضر در برنامه‌های هفتگی عالیان می‌باشد./918/پ200/س

خبرنگار: علی شریفیان مهر

صعود غرور آفرین طلاب حوزه علمیه قم به بام ایران

ارسال نظرات