۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۱۹۲

واکنش طرف های مختلف فلسطینی به تخریب منازل فلسطینیان در جنوب قدس

واکنش طرف های مختلف فلسطینی به تخریب منازل فلسطینیان در جنوب قدس
طرف‌های مختلف فلسطینی در واکنش به تخریب گسترده منازل در جنوب قدس که بزرگترین عملیات تخریب از 1967 تا کنون است، اعلام کردند، این اقدام مصداق بارز جنایت جنگی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه 31 تیرماه) تخریب حدود 100 واحد مسکونی متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه «وادی‌الحمص» در شهر «صور باهر» در جنوب شرق قدس اشغالی را آغاز کرد؛ به گفته مقامات فلسطینی این اقدام بزرگترین عملیات تخریب از 1967 تا کنون است و قرار است این تخریب‌ها شامل 225 واحد مسکونی دیگر نیز بشود.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، «عدنان غیث» استاندار قدس در این زمینه اعلام کرد: تخریب منازل در منطقه وادی‌الحمص به معنای واقعی کلمه «جنایت جنگی» است و رژیم اشغالگر به بهانه نزدیک بودن این منازل به دیوار حائل آنها را تخریب می‌کند.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» گفت، چرا دادگاه جنایات بین‌المللی مانع انجام تحقیق قضائی در قبال مسؤولان اسرائیلی می‌شود؟ باید به این وضعیت پایان داده شود.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد: افزایش جنایات رژیم اشغالگر علیه اهالی قدس نتیجه حمایت‌های مطلق آمریکاست. تمامی این جنایت‌ها و سیاست‌های نژادپرستانه رژیم اشغالگر منجر به پایان مقاومت ملت ما در مقابل پروژه استعماری صهیونیستی نمی‌شود. گرینه مقاومت قادر به مقابله با این سیاست و شکست آن است.

«سامی ابوزهری» از دیگر اعضای ارشد حماس گفت، تخریب واحدهای مسکونی در صورباهر تنشی خطرناک است و ملت فلسطین تسلیم این جنایات نخواهد شد. تخریب‌های اخیر در قدس نتیجه طبیعی نشست بحرین و روابط دوستانه برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس هم گفت، آنچه در وادی‌الحمص در حال انجام است، پاکسازی نژادی است و انتظار می‌رود سازمان ملل برای نجات ملت فلسطین وارد عمل شود.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» هم اعلام کرد، تخریب واحدهای مسکونی در وادی‌الحمص جنایت جنگی و پاکسازی نژادی سازماندهی شده است.  

منطقه وادی‌الحمص تحت کنترل تشکیلات خودگردان قرار دارد و در ماه گذشته میلادی نیز شاهد درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی بود که طی آن دهها فلسطینی زخمی شدند.

«عکرمه صبری» رییس کمیته عالی اسلامی در قدس تصریح کرد، آنچه در قدس رخ داده پاکسازی نژادی است.

جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش اعلام کرد، آنچه در قدس رخ داد جنایت و بازگشت اشغالگری در بر مناطق است. این جنایت نتیجه مستقیم طرح «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن است و عادی‌سازی ادامه دارد.

تشکیلات خودگردان نیز این موضوع را محکوم و اعلام کرد، دولت رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم این جنایت است.

منطقه وادی‌الحمص تحت کنترل تشکیلات خودگردان قرار دارد و در ماه گذشته میلادی نیز شاهد درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی بود که طی آن دهها فلسطینی زخمی شدند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات