۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۱۴۲۲۶
عضو کمیسیون فرهنگی:

کاهش بودجه صداوسیما توجیه منطقی ندارد|دولت احساسات‌ مردم را جریحه‌دار نکند

کاهش بودجه صداوسیما توجیه منطقی ندارد|دولت احساسات‌ مردم را جریحه‌دار نکند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت می‌خواهد هزینه‌ها و اعتبارات را مدیریت و از این طریق به صداوسیما فشار وارد کند که این کار توجیه منطقی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به سریال گاندو اظهار داشت: این سریال طبق اسناد و مدارک واقعی ساخته شده بود و روایتش به‌نوعی عملکرد خوب امنیتی در مورد مسائل کشور است که وجه دیگری از اقتدار کشور را به‌تصویر می‌کشید.

وی افزود: موضوع نفوذ در جمهوری اسلامی یک واقعیت غیرقابل انکار است و این سریال پرمخاطب توانست گوشه‌ای از پروژه نفوذ را به‌تصویر بکشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثی که پیرامون کاهش بودجه صداوسیما به‌خاطر پخش سریال گاندو مطرح شده است خاطرنشان کرد: دولت می‌خواهد هزینه‌ها و اعتبارات را مدیریت و از این طریق به صداوسیما فشار وارد کند که این کار توجیه منطقی ندارد و باعث می‌شود قضاوت و دقت نظری که مردم دارند احساساتشان جریحه‌دار شود و این کار به‌ضرر آن‌هایی است که می‌خواهند این نوع رفتار و برخوردها را داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: دولت باید از این موضوع حمایت و استقبال می‌کرد چرا که این پرونده باعث شد دولت صاحب 1.7 میلیارد دلار شود لذا دولت باید به مسئولین این پرونده مدال افتخار ملی اعطا می‌کرد.

وی یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی نیز عده زیادی از نمایندگان به‌خاطر پخش سریال گاندو و تقاضای ادامه این نوع تولیدات، از ریاست صدا و سیما حمایت کردند و در کمیسیون فرهنگی نیز پیشنهاداتی در خصوص تجلیل از عوامل و دست‌اندرکاران این سریال داده‌ایم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به ضرورت تجلیل از عوامل سریال گاندو تصریح کرد: این سریال که مورد استقبال جمعیت کثیری از مردم کشور شد، باعث شد مردم بیشتر به آینده کشورشان امیدوار شوند، و باید از عوامل و دست‌اندرکاران این سریال تجلیل کرده تا در تولید چنین سریال‌هایی انگیزه بیشتری داشته باشند.

سعیدی با بیان اینکه سریال گاندو توانست اقتدار حافظان امنیت و سربازان گمنام را به‌خوبی به‌تصویر بکشد اضافه کرد: این افراد و شخصیت‌هایی که به‌صورت گمنام در تأمین امنیت کشور به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و بی‌وقفه و مستمر از خانواده و حقوق فردی و شخصی که دارند ایثار می‌کنند، در این نوع پروژه‌ها تلاش می‌کنند که جلوی پروژه نفوذ را بگیرند چراکه اگر مشکلات امنیتی ایجاد شود کشور دچار گرفتاری‌هایی زیاد می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات