۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۴۲۵۴
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

یکی از رسالت‌های مهم روحانیت پرورش انسان‌های سالم از طریق دعا و مناجات است

یکی از رسالت‌های مهم روحانیت پرورش انسان‌های سالم از طریق دعا و مناجات است
استاد حوزه علمیه گفت: یکی از رسالت‌های مهم روحانیت پرورش انسان‌های سالم و متعادل از طریق گسترش فرهنگ عبودیت و راز و نیاز و دعا و مناجات است.
حجت الاسلام  محمد جواد حیدری کاشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، به رسالت روحانیت در بخش سلامت و سالم سازی فرد و جامعه از طریق نیایش و دعا اشاره کرد و گفت: امروز روحانیت و حوزه‌های علمیه در بخش سلامت و سالم سازی فرد و جامعه از طریق نیایش و دعا رسالت‌های سنگینی بر عهده دارد.

وی یکی از رسالت‌های مهم روحانیت را پرورش انسان‌های سالم و متعادل از طریق گسترش فرهنگ عبودیت و راز و نیاز و دعا و مناجات دانست و افزود: روحانیت می‌تواند با الهام از امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه بسیاری از معارف و حقایق را در قالب دعا و راز و نیاز و نیایش به مخاطبان بیاموزد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روحانیت می‌تواند فضایل و تخلق به اخلاق الهی را برای خود و نسل جوان امروز و نسل‌های آینده از محضر خدای سبحان و کریم طلب کند و با دعا بخواهد و از این طریق به توسعه و تعمیق بخش سلامت بپردازد و زمینه سالم سازی فرد و جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به برخی از فراز‌های دعا اشاره کرد و اظهار داشت: ما صاحب همه نقایص هستیم و باید از خدا که صاحب تمامی کمالات است بخواهیم تا ما را نیز متخلق به کمالات و اخلاق خود کند.

وی افزود: ما باید همیشه از خدا بخواهیم تا ضمن اینکه ما را می‌بخشد و عفو می‌کند به ما کمک کند تا راحت‌تر و بیشتر بگوییم «نمی‌دانم»، «اشتباه کردم»، «عذر می‌خواهم» و «دوستت دارم» و قاصر و مقصرم و از حقوق مردم طلب حلالیت کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: ما باید از خدا که شریف و کریم و عزیز و عظیم است بخواهیم تا ما و جامعه ما را از بیماری و فساد ناتوانی و جهالت و پستی و لئامت و ذلت و حقارت دور کند و ما را یاری کند تا شخصیت، منش و زندگی خود را همچون یک اثر هنری زیبا، اصیل بیافرینیم./۱۳۰۷/ت303/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
فرازی از دعای پانزدهم صحیفه سجادیه:
دعاى امام سجاد علیه السلام هنگام بيمارى
ستایش خدای را هم برای تندرستی و هم برای بیماری؛ چراکه انسان نمی‌داند کدام‌یک از این دو حالت سزاوارتر به شکرگزاری است
0
0