۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۱۴۲۶۳

 حقایقی پیرامون انجمن حجتیه، روانه بازار نشر شد

 حقایقی پیرامون انجمن حجتیه، روانه بازار نشر شد
«حقایقی پیرامون انجمن حجتیه» ، نام چاپ جدید کتاب «درسنامه انجمن حجتیه» است که با هدف آشنایی اجمالی با این گروه، از متن آن اندکی کاسته شد.
یه گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «حقایقی پیرامون انجمن حجتیه» به همراه متن کامل مناظره رضا اکبری آهنگر با یکی از سران انجمن حجتیه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

«حقایقی پیرامون انجمن حجتیه»، نام چاپ جدید کتاب «درسنامه انجمن حجتیه» است که با هدف آشنایی اجمالی با این گروه، از متن آن اندکی کاسته شد.

انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و اصلاح جهات مادی و معنوی جامعه، در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیت‌های این تشکیلات به سبب قالب مذهبی اش، پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید اکثر مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه و مخالفت رهبر آن با نهضت امام خمینی، موجب بدبینی مبارزین به این گروه شد. در آستانه انقلاب، این تشکل دچار انشعاب گشت. برخی اعضا به انقلابی‌ها نزدیک شده و برخی دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند.

انجمن حجتیه در ۵ مرداد سال ۶۲ پس از اشاره به سخنان امام خمینی درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی، تعطیلی فعالیت خود را اعلام نمود. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت انتشار پیدا کرد، با اشاره به اظهارات امام خمینی آمده بود: «اعلام می‌داریم که از این تاریخ تمامی جلسات و خدمات انجمن تعطیل می‌باشد و هیچکس مجاز نیست تحت عنوان این انجمن کوچک‌ترین فعالیتی کند».

اما در زمستان سال۱۳۹۳، جلسه مناظره‌ای با جناب آقای دکتر نادر فضلی (یکی از سران فعلی انجمن حجتیّه) برقرار شد. حضور علنی آقای فضلی در این مناظره به گفته خودشان با دستور جناب آقای مهندس سجادی (رئیس فعلی انجمن حجتیّه) صورت گرفته بود که یکی از معدود مناظرات رسمی با انجمن حجتیّه در طول تاریخ پس از انقلاب به حساب می‌آید. بر خلاف تصوّر عموم که انجمن حجتیّه را تعطیل شده می‌دانند، در بخشی از مناظره مذکور، دکتر فضلی تصریح نمود که انجمن حجتیّه در حال حاضر فعّال است. متن کامل و مورد تأیید دو طرف مناظره، ضمیمه کتاب مذکور است.
این کتاب همزمان با ایام سالگرد تعطیلی ظاهری انجمن حجتیه، در ۲۳۲ صفحه قیمت پشت جلد: ۲۰۰۰۰تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
با تشکر
خبر شما لینک شد
سایت انجمن حجتیه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
خدا شیخ محمود را رحمت کند
0
0
م.ط
Iran, Islamic Republic of
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
آغا رضا اکبر آهنگر:
فکر میکنم کارخانه بافت داشته باشی. چون خدمتی که از شما بر نمیاد. گیریم که «کهنه بافت ذهن شما » از گروهی که وجود ندارند از خود دفاع کنند صحیح باشد صد در صد صحیح باشد آنها کافر ، زندیق وهر چه لایق شماست ... بوده اند/ این حرفهای یک طرفه هیچ کسی را خام نمی کند. ببین به حرفهای صحیح آخونددر طراز بالا ، چند نفر گوش میدهند؟ این حرفها برای لیلی تومبان نمی شه
البته برای تو شاید عروس چند ... ونون بخور ونمیری بشه .اگر در یک مناظره حضوری به تبسل وتبصل آیی ،. هو هوکنان خارج خواهی شد و زیرپتک منطق چون براده های آهنگری ، سرخ روی و رسوا شده و در قیامت حسابت با او ... کالمهل. اما عملا عمله ی بی اجر ومواجب بازماندگان حجتیه ای که تبلیغ مرده می کنی .هر چند مزد اصلی را از توده ی دیگری ... یکی رفته بود نیکسون ترورکنه گفتند چرا ؟ گفت برای اینکه معروف بشم .چون این آقا این اکبر ج به کامنتها بزک نمایی میکند امید که به عُرس برسی. دلم می خواست مثل ایرج میرزا برات شعر بگم که زیاد دلخور نشی . مأجور باشی از تهمتهایت / البته ازکهنه دین لق لق منتظر چه زایشی باید بود. فعلا تو سواره و ما پیاده. بتاز قربانت بشم بتاز ... آه یتیمان و ارواح شهیدان انجمن بدرقه راهت که فکر نمیکنم معتقد باشی.
0
0