۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۴۲۹۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تبلیغ معارف دین تعطیلی نمی‌شناسد

تبلیغ معارف دین تعطیلی نمی‌شناسد
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تبلیغ معارف دین تعطیلی نمی‌شناسد، گفت: تعطیلات فصل تابستان یک فرصت مغتنمی برای مرور مباحث طرح شده در ایام درسی حوزه است.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به ظرفیت بالای طلاب و فضلای حوزه در جهت، تبلیغ و ترویج معارف الهی در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور طلاب جوان در برنامه‌های فرهنگی، آثار بسیار مطلوبی را در جامعه به همراه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و فرصت مناسب برای طلاب جهت تبلیغ معارف دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان افزود: نهاد‌های فرهنگی باید از این توان و پتانسیل بالقوه در جهت رشد دینی و فرهنگی جامعه بیشتر بهره گیرند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حضور طلاب جوان و روحانیان خوشفکر در برنامه‌های فرهنگی و دینی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و فضلای حوزه به دلیل نفوذ فکری و کلامی که در جامعه دارند نقش بسیار مؤثری را در بیان مطالب و تقویت بعد دینی و فرهنگی جامعه ایفا خواهند کرد.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که فصل تابستان بهترین فرصت تبلیغ برای طلاب جوان و فضلای حوزه است، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه در فصل تابستان، طلاب و روحانیان نباید رسالت تبلیغی خود را نیز تعطیل کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ معارف دین تعطیلی نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: تعطیلات فصل تابستان یک فرصت مغتنمی برای مرور مباحث طرح شده در ایام درسی حوزه است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه هیچ گاه نباید از درس، بحث و تبلیغ دور بماند، تصریح کرد: هر روز از سال برای طلبه باید کلاس درس و یادگیری باشد.
 
حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت کاهش تعطیلات تابستانی طلاب تأکید کرد وافزود: کاهش این فاصله زمانی به طور حتم آثار مطلوبی در رشد علمی و اخلاقی طلاب حوزه خواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، برگزاری دوره‌های علمی در فصل تابستان برای طلاب را امری ضروری و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی دروس حوزه در فصل تابستان، این دوره‌ها می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های احتمالی، بستر‌های لازم را برای تقویت بعد اخلاقی، تربیتی و علمی طلاب فراهم کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات