۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۱۴۳۰۷
مشاور مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب باید تخصص‌های دانشی را با جدیت پیگیری کنند

طلاب باید تخصص‌های دانشی را با جدیت پیگیری کنند
حجت الاسلام فؤادیان با بیان این که طلاب علاوه بر مسائل نوین باید یک تخصص دانشی را با جدیت دنبال کنند، گفت: تخصص داشتن و فعالیت متمرکز به رشد طلاب کمک‌های زیادی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فؤادیان در نشست و بازدید استعدادهای برتر حوزه‌ علمیه خواهران استان قم از مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه استعدادهای برتر وظیفه سنگینی برعهده دارند بیان کرد: باید از فرصت و توانمندی که خداوند متعال به شما داده است بهترین استفاده را داشته باشید.

استاد حوزه با اشاره به اینکه داشتن منظومه فکری برای طلاب استعدادهای برتر بسیار مفید و مهم است اظهار کرد: استعدادهای برتر باید در حوزه منظومه فکری خود فعالیت انجام داده و از فعالیت‌های پراکنده پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام فؤادیان افزود: طلاب علاوه بر مسائل نوین باید یک تخصص دانشی را با جدیت دنبال کنند، چراکه تخصص داشتن و فعالیت متمرکز به رشد طلاب کمک‌های زیادی می‌کند.

مشاور مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در تمام عرصه‌های پژوهشی به خواهران طلبه در سراسر کشور مشاوره‌های پژوهشی ارائه می‌دهد.

استاد حوزه با بیان اینکه بیشترین تماس‌هایی که با این مرکز گرفته می‌شود پیرامون مشاوره پایان‌نامه‌های سطح سه است، خاطرنشان کرد: این مرکز پاسخگوی مشکلات پژوهشی بسیاری از طلاب دوردست و کم‌بهره نسبت به خدمات آموزشی و پژوهشی بوده است.

خانم تبریزی‌زاده بیان کرد: نخبگان پرش‌های ذهنی و ذهن جوالی دارند که این امر علاوه بر مزایای ذهنی و دانشی می‌تواند سبب آسیب‌هایی نظیر عدم تمرکز هنگام مطالعه و پراکنده‌بودن افکار شود.

مشاور مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی تمرکز در مسائل پژوهشی و آموزشی به نخبگان و استعدادهای برتر افزود: آموزش زبان دوم از اولویت‌هایی است که استعدادهای برتر باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه بیرونی به جهان اسلام و انتقادات با یادگیری زبان‌های خارجی امکان‌پذیر است تصریح کرد: نگاه درون‌بینی با تمام خوبی‌هایی که دارد کارآمد نیست و باید به برون‌بینی و پاسخگویی اهتمام بیشتری داشته باشیم./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات