۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۳۲۲
با ۱۹۸ امضا؛

وکلای ملت خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شدند

وکلای ملت خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شدند
۱۹۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای خواستار تلاش همه جانبه برای آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمان خبرگزاری رسا، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه یکم مردادماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان بیانیه وکلای ملت در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را قرائت کرد.

متن این بیانیه که به امضای ۱۹۸ نفر از وکلای ملت رسیده به شرح ذیل است:

شیخ زکزاکی مردی عالم و با عمل است که در مکتب اهل بیت با رفتار و عمل بسیار ارزنده خود از طریق آگاهی بخشی مسلمانان، مسیحیان و حتی آن‌ها که اعتقادی به دین نداشتند، بیش از ۱۵ میلیون آزاد اندیش، آزادیخواه و پیروی مکتب اهل بیت را تحت یک تشکیلات عظیم به نام حرکت نیجریه جمع و تربیت کرده است.

حضور این اقشار در راهپیمایی‌های ضد استکبار و ظلم ستیز و هرچند مسالمت آمیز، چون روز قدس، عاشورا و اربعین، کشورهایی، چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان صعودی را متوجه خطر این جمعیت عظیم بر ضد استکبار کرده است.

حال شیخ زکزاکی پس از مسمومیت بسیار وخیم و در طول دو هفته گذشته علی رغم مصرف دارو‌های آرامبخش بسیار قوی از شدت درد نخوابیده است و اگر برای معالجه وی اقدامی نشود، خطر مرگ ایشان را تهدید می‌کند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همه کشور‌های اسلامی و نهاد‌های بین المللی و به ویژه دولت و مجلس نیجریه می‌خواهیم تا هرچه سریعتر برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش اقدام کند و امکان خروج آنان از کشور نیجریه برای معالجه را فراهم کند. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات