۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۱۴۳۳۵
امام جمعه تبریز:

تقویت روحیه انقلابی آینده انقلاب را از آسیب و انحراف حفظ می کند

تقویت روحیه انقلابی آینده انقلاب را از آسیب و انحراف حفظ می کند
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مدیران باید روحیه انقلابی را مد نظر قرار دهند، گفت: هر کسی در تقویت روحیه انقلابی کوتاه بیاید ایران و آینده انقلاب آسیب می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یک شخصیت فرهنگی را در راس سازمان تبلیغات اسلامی کشور منصوب کرده اند که جای بسیار امیدواری است، اظهار داشت: حجت الاسلام قمی دارای دید باز و خوش فکری هستند که در کنار نیروهای جوان این سازمان را هدایت و راهبری می کنند.

وی با تقدیر از خدمات مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی که به مدیرکلی اوقاف آذربایجان شرقی منصوب شده است، گفت: از ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور، نسبت به انتصاب یک چهره فرهنگی اثرگذار و فرهیخته در راس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تجربیات ارزشمند مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی را در مسئولیت های قبلی یادآور شد و افزود: جذب نیروهای خاکستری بسیار اهمیت دارد چراکه وظایفی در قبال این افراد داریم و نباید رهایشان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حجت الاسلام شعبانی باید در این مسئولیت مهم و اثرگذار، باید توجه داشته باشند که افراد منصوب شده در زیرمجموعه خود، دارای روحیه انقلابی باشند، تصریح کرد: ایشان باید روحیه انقلابی را مد نظر قرار داده و برای تقویت روحیه انقلابی در بین جوانان نیز گام های مثبتی بردارند.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه تلاش کنیم، حرکت هایی که مقام معظم رهبری در جوان گرایی و روحیه انقلابی مدیران آغاز کرده اند و چهره های فرهنگی و نخبگان را به کار می گیرند، در این استان هم محقق شود ابراز داشت: هر کسی در تقویت روحیه انقلابی کوتاه بیاید ایران و آینده انقلاب آسیب می بیند.

وی پیامدهای مثبت تقویت روحیه انقلابی در بین مردم و مدیران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: افزایش کارآمدی، جلوگیری از مخاطرات کاهش روحیه انقلابی، تثبیت انقلاب و ماندگاری، رشد فرهنگ تلاش و خدمت بدون منت، ایجاد بستری برای تحقق آرمان های والای امام خمینی و امام خامنه ای عزیز جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و تاثیرگذاری جریان انقلابی در پیشبرد اهداف منطقه ای نظام اسلامی از جمله مهمترین دستاوردهای داشتن و تزریق روحیه انقلابی در جامعه است.

وی با اشاره به پیامدهای تقویت تفکر و روحیه انقلابی گفت: اتخاذ مواضع انقلابی در سطوح مختلف مسئولیت های فرهنگی، گفتمان انقلاب اسلامی را تقویت می کند و در نتیجه می توانیم حمایت از مدیران انقلابی، جوانان انقلابی و اقدامات فرهنگی ارزشمند را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم میدان دادن به نیروهای جوان انقلابی در سازمان تبلیغات را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: جوان گرایی به معنای ترد نیروهای ارزشمند و با تجربه نیست بلکه باید از آنها در اتاق های فکر استفاده کرد ولی صف و مرحله اجرا را به جوانان واگذار کرد.

وی در پایان از مدیران کل اوقاف و تبلیغات اسلامی خواست تا بین انجمن های اسلامی و هیئت امنای مساجد همدلی و مودت ایجاد کنند، تاکید کرد: در برخی از مساجد به جای اینکه جوانان و نوجوانان را جذب کنیم، انجمن اسلامی با هیئت امنا یا با پایگاه و روحانی مسجد اختلاف دارند که این دو مدیر باید در نزدیک کردن دل های هیئت امنا و انجمن اسلامی اقداماتی صورت دهند که قطعا رضایت خداوند در این امر خواهد بود.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات