۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۱۴۳۴۳
نقوی حسینی در گفت‌وگو با رسا:

توقیف نفتکش انگلیسی برای حفظ امنیت خلیج فارس بود

توقیف نفتکش انگلیسی برای حفظ امنیت خلیج فارس بود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این که توقیف نفتکش انگلیسی برای حفظ امنیت خلیج فارس بود، گفت: تنگه هرمز، رژیم حقوقی مشخص دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص توقیف کشتی انگلیسی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به صورت کلی امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز رژیم حقوقی مشخصی دارد و این رژیم حقوقی هم تابع یک سلسله مقررات بین المللی است. بر هیمن اساس وظایف و رفتار جمهوری اسلامی هم ذیل این مقررات شکل می‌گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با درست ارزیابی کردن توقیف کشتی انگلیسی، بیان داشت: وقتی نفتکش، کشتی یا شناوری این مقررات را نادیده بگیرد کشور ما می‌تواند در چارچوب مقررات بین المللی اقدام به توقیف کند. بنده عقیده دارم توقیف کشتی انگلیسی کاملا در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و در شرح وظایف جمهوری اسلامی ایران و در جهت حفظ امنیت و نظم منطقه خلیج فارس شکل گرفته است.

نقوی حسینی تاکید کرد: ما انتظار داریم همه کشور‌ها در چارچوب مقررات بین‌المللی عمل کنند؛ چراکه این کار خلاف مقررات بین المللی است که دولتی از آن سر دنیا وارد خلیج فارس شود و مقررات را نادیده بگیرد و بخواهد زورگویی هم کند.

وی در پایان با خطاب قرار دادن مقامات انگلیسی، تصریح کرد: مقامات انگلیسی به جای اقدامات متناقض و همراهی با آمریکایی‌ها در رفتار خصمانه، مقررات بین المللی را رعایت و در چارچوب مقررات بین المللی عمل کنند . واقعیت امر این است که انگلیسی‌ها با همکاری آمریکا به دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند، درحالی که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه خواهان این تنش‌ها نیست. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صلوات خدا بر شهیدان دشت کربلا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
سلام و درود الهی بر سپاهیان غیور و شیردل برای این اقدام شجاعانه.
0
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُكُمْ بِهِ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ
0
0
سپاهی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
پرچم بچه های مؤمن و انقلابی سپاه بالاست
1
0