۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۱۴۳۶۷
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

از ایده های علمی و ظرفیت نخبگان برای تقویت تجهیزات نظامی استفاده می کنیم

از ایده های علمی و ظرفیت نخبگان برای تقویت تجهیزات نظامی استفاده می کنیم
سردار تنگسیری گفت: از ایده های علمی و ظرفیت نخبگان دانشگاهی در راستای تقویت تجهیزات نظامی دریایی استقبال کرده و آنان را حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در رویداد «چالش نوآوری طراحی دستگاه حفاظت خوراکی جریان تزریقی در شناورها» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد، گفت: حضور پرتغالی ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس سابقه دیرینه دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر جغرافیایی با 2 هزار و 200 کیلیومتر مربع آب در جنوب و یک هزار و 200 کیلیومتر ساحل در شمال به عنوان یک کشور دریایی و استراتژیک شناخته می شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در دریا حضوری قدرتمند و با صلابت داشته باشد و این مهم نیازمند اجرای فعالیت های علمی همچون ساخت شناور، موج شکن و اسکله است.

سردار تنگسیری دلیل حضور آمریکایی ها را در خلیج فارس به خاطر مهم دانستن منطقه بیان کرد و گفت: در طول تاریخ ما شاهد ظلم های فراوانی در دریای خلیج فارس از ناحیه بریتانیا بودیم همان طور که آنان نتوانستند کاری از پیش نبرند آمریکایی ها نیز امروز کاری از پیش نخواهند برد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کشورهایی که در حاشیه خلیج فارس هستند و خاک کشور خودشان را در اختیار آمریکا و انگلیس قرار دادند مدام مورد تحقیر این بیگانگان قرار می گیرند به حدی که ما صدای ضبط شده بیسیم آنها را داریم که به نیروهای کشورهای حاشیه خلیج فارس می گویند خفه شوید؛ این اوج تحقیر است.

وی اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدایی دانست که هشت سال دست خالی و بدون کمترین تجهیزات نظامی در برابر 82 کشور ایستادگی و مبارزه کردند و در نهایت پیروزی را برای کشور به ارمغان آوردند.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه ما با 32 دانشگاه در ارتباط هستیم و از ایده های علمی نخبگان استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات در دریای خلیج فارس خوردگی شناورها براثر رطوبت بالای 98 درصد است که این امر بر روی تجهیزات اثر سوء می گذارد بنابراین برای رفع این مشکل نیازمند کار علمی نخبگان دانشگاهی هستیم./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات