۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۴۹۵

مدرسه علمیه صالحیه برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹ طلبه می‌پذیرد

مدرسه علمیه صالحیه برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹ طلبه می‌پذیرد
رنگرز گفت: مدرسه علمیه صالحیه از میان علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی و دارندگان مدرک دیپلم برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹ طلبه می‌پذیرد.

نرگس رنگرز مدیر مدرسه صالحیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث نبوی گفت: «طَلَبُ العِلمِ أفضَلُ عِندَ الله مِنَ الصَّلاةِ و الصِّيامِ و الحَجِّ و الجِهادِ في سَبيلِ اللّه تَعالى؛ طلب علم در نزد خدا از نماز و روزه و حج در راه خدا برتر است، علاقه مندان به کسب علوم حوزوی باید این فرصت را مغتنم  شمرده و نهایت استفاده و بهره را در راستای کسب علوم و معارف دینی ببرند.

وی افزود: جهان امروز، دنیای حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است؛ بنابراین حضور خواهران طلبه با توانمندی علمی و توانایی فکری در عرصه جامعه بین الملل، به نحوی ارائه الگوی تجربی از زن فرهیخته مسلمان به جهانیان است.

رنگرز از پذیرش طلبه در سال تحصیلی 98_99 در مدرسه علمیه صالحیه خبرداد و اظهار داشت: مدرسه علمیه صالحیه تحت اشراف تولیت محترم، حجت الاسلام گواهی در مقطع عمومی سطح دو از میان متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل علوم حوزوی طلبه خواهر می پذیرد.

مدیر مدرسه صالحیه در ادامه عنوان داشت: تحصیل تمام وقت حضوری (سطح دو پیوسته)؛ شیوه ای از تحصیل در مقطع نخست است که طلاب دارای مدرک دیپلم و بالاتر، برنامه های تحصیلی خود را در بازه زمانی ۵ تا ۷ سال می گذرانند و به دانش آموختگان این دوره دانشنامه سطح دو اعطا می شود.که موفقیت در تمامی مراحل گزینش (آزمون، مصاحبه و تحقیق) از شروط اصلی پذیرش است.

رنگرز به مهم ترین شاخصه و ویژگی های حوزه علمیه صالحیه اشاره کرد و ادامه داد: هم جواری با آستان مقدس ملک پاسبان صالح بن موسی الکاظم(ع) و استفاده از کتابخانه تخصصی بنیاد نهج البلاغه و همچنین بهره مندی طلاب از برنامه های مذهبی و فرهنگی حرم و زیارت سرداب مطهر صالح بن موسی الکاظم(ع) از شاخصه های مدرسه علمیه صالحیه محسوب می‌شود.

وی افزود: دسترسی آسان مکانی به مدرسه علمیه صالحیه، جذب و بکارگیری اساتید مجرب و با سابقه، کسب رتبه های برتر در المپیادهای علمی و مرکز برگزاری آزمون‌های تحصیلی و جامعه الزهرا (س) در استان تهران به مدت 4سال و برگزاری دوره تابستانه ویژه طلاب، برگزاری کلاسهای تربیت مدرس بین المللی قرآن کریم و سیر مطالعاتی صحیفه سجادیه، برگزاری اردوها و سفرهای زیارتی از دیگر شاخصه های مدرسه علمیه صالحیه محسوب می‌شود.

گفتنی است، متقاضیان ثبت نام در مدرسه علمیه صالحیه خواهران تهران می توانند از تاریخ 23 تیرماه لغایت 21 مردادماه برای ثبت نام، به سایت  http://paziresh.whc.ir مراجعه کرده یا به صورت حضوری از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 8 الی 14 به مدرسه علمیه صالحیه به نشانی تجریش، ضلع شرقی آستان مقدس امام زاده صالح(ع)، کوچه شهید خواجه نوری، کوچه شهید فوقانی، بن بست خلیلی، کوچه گل محمدی مراجعه کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات