۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۱۴۵۴۵
رئیس جامعةالمصطفی:

صبر، کلیدواژه‌ای قرآنی و رمز موفقیت در انجام رسالت‌ها است

صبر، کلیدواژه‌ای قرآنی و رمز موفقیت در انجام رسالت‌ها است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که صبر کلیدواژه‌ای قرآنی است، گفت: ثبات در قدم، یاد خدا و صبر در مسیر الهی، مهم‌ترین رموز موفقیت در انجام رسالت‌های الهی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی، ضمن اشاره به آیات الهی ابراز داشت: صبر، از کلیدواژه‌های اساسی در آموزه‌های قرآنی و الهی است؛ انسان با تجهیز به صبر، در مسیر کمال گام‌های مستحکم‌تری بر خواهد داشت.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که رمز موفقیت، ثبات قدم، یاد خدا و صبر در مسیر الهی است، اظهار داشت: آدمی اگر به هدایت الهی ایمان داشته باشد، هیچ ترس، ملال و تنبلی به خود راه نخواهد داد.

وی ضمن تأکید بر این که ایستادگی و صبر، اجر انسان را افزایش خواهد داد و نتیجه عمل وی را ماندگارتر خواهد کرد، یادآور شد: کسی که تقوای الهی در پیش گیرد و ثبات قدم و صبر در مسیر الهی به خرج دهد، هیچ گاه نتیجه عملش ضایع نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به هوشمندی عالم هستی و مواجهه حساب‌شده آن با اعمال اشاره نمود و ابراز داشت: نتیجه اعمال انسان ماندگار است؛ از این رو، هیچ گاه نباید نگران باشیم که کسی عمل ما را می‌بیند یا نه.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: زمانی که انسان ایمان داشته باشد که خداوند متعال اعمالش را می‌بیند و صدایش را می‌شنود، دیدن یا ندیدن دیگران برایش هیچ اهمیتی نخواهد داشت، زیرا اعمال آدمی در جایی متعالی ثبت و ضبط و حسابرسی می‌شود.

وی با تأکید بر این که باید دائماً به پیام‌ها و موعظه‌های الهی توجه نماییم، خاطرنشان کرد: طبع آدمی، فراموش‌کار است و غفلت از این حقایق، انسان را زمین‌گیر می‌کند؛ دعا و تضرع به درگاه ذات اقدس الهی و توجه قلبی و لسانی به پیشگاه باری‌تعالی و توسل به اولیای حق کمک‌کار انسان در انجام وظایف و مسئولیت‌ها خواهدبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که خدمت در جامعة‌المصطفی نعمت و توفیق است، تصریح کرد: حضور و فعالیت در نهاد بزرگی مانند جامعةالمصطفی، مسئولیت‌های سنگینی بر دوش تک تک ما نهاده است. این نعمت‌ها و توفیقات مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

رئیس جامعةالمصطفی یادآور شد: گام دوم انقلاب اسلامی و مسئولیت بزرگ آن درتحقق آرمان‌های بلند، رسالت و مسئولیت سنگینی در این مرحله از انقلاب اسلامی بر عهده تک تک المصطفائیان قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی سرمایه انسانی را از افتخارات جامعة‌المصطفی برشمرد و ابراز داشت: نهادهایی که امروز در خدمت گفتمان انقلاب اسلامی هستند، از سرمایه انسانی این نهاد مبارک بهره‌ می‌برند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به اهمیت موضوع سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی تصریح کرد: طرح مدیریت منطقه‌ای جامعةالمصطفی به نیت سبک کردن مسئولیت‌ها و کارهای ستادی و  نیز سپردن بخشی از کارها به مدیران منطقه‌ایبه عنوان میدان‌داران فعالیت بین‌المللی طراحی شده است.

رئیس جامعةالمصطفی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی مناطق، اعتماد و به رسمیت شناخت فعالیت دانش‌آموختگان در عین کاهش هزینه‌ها و حساسیت‌ها را از دیگر اهداف طرح مدیریت منطقه‌ای جامعةالمصطفی دانست و اذعان داشت:براساس این طرح ضمن توسعه قلمرو حضور جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل، این حضور علمی و معرفتی در شکل‌های متفاوت و به نقاط کمتر بهره‌مند معطوف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضمن اشاره به اهمیت توجه به اقتضائات و شرایط حضور در عرصه بین‌الملل، انتقال تجربه مدیریتی نمایندگان المصطفی را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: نیاز است جلسات ویژه‌ای برای انتقال تجارب نمایندگان المصطفی صورت گرفته، مدیران مدتی برای برقراری حلقه ارتباط در کنار هم و در منطقه حضور میدانی داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر توسعه شبکه بنیاد خیرین و واقفین، به اهمیت آموزش‌های کاربردی در تمام زمینه‌ها اشاره نمود و یادآور شد:  باید بیش از پیش به حفظ کیفیت و ارتقای آموزش‌های المصطفی توجه داشته باشیم.

رئیس جامعةالمصطفی بر لزوم توجه روزافزون به آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی تأکید نمود و یادآور شد: توسعه فعالیت‌های قرآنی را باید توأمان در متن آموزش‌های رسمی و جنبی پی‌گیری نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت زبان فارسی به عنوان حلقه وصل آموزش‌های المصطفی تصریح کرد: مباحثی مانند علوم انسانی، آموزش‌های فراادیانی و مباحث فرهنگ و زبان و نیز توجه ویژه به امور نخبگان، امر بسیار مهمی است که باید در دستور کار عزیزان و نمایندگان قرار گیرد./829/د102/ب1

منبع:‌المصطفی نیوز

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات