۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۱۴۶۵۸
حجت الاسلام ولدان:

نماز جمعه نماد دیانت و سیاست است

نماز جمعه نماد دیانت و سیاست است
مسؤول نهاد نماز جمعه قم با بیان این که نماز جمعه حلق وصل بین مردم و حاکمیت است، گفت: نماز جمعه نماد دیانت و سیاست است و خطبه های نماز جمعه دعوت به تدبر و تفکر می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان مسؤول نهاد نماز جمعه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به 40 سال شکوه نماز جمعه و حضور حماسی ملت در صحنه گفت: نماز جمعه محل بیعت با ولایت است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهیدان و مجاهدت علما نماز جمعه صندوق ذخیره معنوی نظام شده است، نماز جمعه به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت و شاخصه ها در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در جنگ نرم است، نماز جمعه نهر روانی برای صفای جسم و جان است.

حجت الاسلام ولدان با بیان این که حضور مردم در نماز جمعه تعیین کننده بسیاری از مسائل اسلامی و انقلابی است، اظهار داشت: امروز به برکت حضور مردم و خون شهیدان نماز جمعه به عنوان سمبل مقاومت فعال شناخته می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه نماد دیانت و سیاست است، خطبه های نماز جمعه دعوت به تدبر و تفکر می کند، گام اول انقلاب به خوبی پشت سر گذاشته شده و گام دوم را در پیش داریم، نماز جمعه در تبیین و تحقق گام دوم انقلاب تعیین کننده است.

مسؤول نهاد نماز جمعه قم با بیان این که نماز جمعه حلق وصل بین مردم و حاکمیت است، ابراز داشت: مصلای قدس جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی قم تلقی می شود، مفتخریم که مصلا به عنوان قلب فرهنگی شهر مشغول فعالیت است.

وی عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی نماز جمعه برای ساعات گوناگون فرزندان برنامه دارد؛ پزشک آدینه، مهدآدینه، مشاور آدینه،  کتاب خوب، رقابت در خدمت و حضور ورزشکاران بخشی از برنامه های مصلای قدس است.

حجت الاسلام ولدان خاطرنشان کرد: نماز جمعه از فکر ما جهل زدایی کرده و از دل ما غفلت زدایی می کند، نماز جمعه نماز ذکر است که دل های مؤمنان را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی اضافه کرد: دشمن کوردل فکر نمی کرد آغاز نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت آیت الله طالقانی امروز به 900 نماز جمعه تبدیل شود، 45 هزار خادم افتخاری نماز جمعه در خدمت نمازگزاران هستند، افتخار نماز جمعه قم این است که بزرگانی مانند آیت الله اراکی، آیت الله جوادی و آیت الله مشکینی در این سنگر حضور داشتند.

مسؤول نهاد نماز جمعه قم با بیان این که آیت الله مشکینی برای حراست از انقلاب وولایت جانفشانی کرد، گفت: مصلای قدس معلق به مجاوران و زائران است، مصلا تبدیل به محل خدمت رسانی اجتماعی شده است و بیش از 120 هزار زائر اربعین اسکان داده می شوند، مصلا در طول هفته محل دروس سطوح عالی و خارج است.

محمد قمین
ارسال نظرات