۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۶۱۴۶۷۸
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

قرارگاه نماز جمعه توطئه های دشمن را خنثی می کند|نمازجمعه اثرگذار تر شده است

قرارگاه نماز جمعه توطئه های دشمن را خنثی می کند|نمازجمعه اثرگذار تر شده است
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دشمن با تبلیغات گسترده در پی القای ناکامی انقلاب است، گفت: وظیفه منبر جمعه این است که خدمات بی نظیر نظام را تبیین کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه پس از انقلاب گفت: نماز جمعه در این 4 دهه با شکوه همپای انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مراکز مهم به پیش آمده است.

وی افزود: نماز جمعه مصداق اتم ذکر الله است، انسان باید مراقب خود باشد تا مسیری را نرود که رضایت الهی در آن وجود ندارد، نماز جمعه آثار و برکات فراوانی دارد و اگر انسان در احیای ذکر الهی مشارکت داشته باشد می تواند در مسیر سعادت حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که اثر نماز جمعه باید در انسان مشاهده شود، اظهار داشت: این اثر باید به گونه ای باشد که یاد خدا را در دل انسان زنده نگه دارد، احیای تقوا و اخلاق از دیگر آثار نماز جمعه است.

وی ادامه داد: از جمله موارد راهبردی که نماز جمعه متکفل آن است وحدت، اتحاد و وفاق در جامعه اسلامی به شمار می رود،  اسلام مبنای اجتماعات خود را حول محور عبادت قرار داده است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز داشت: خطیب جمعه باید نسبت به مسائل روز آگاه باشد تا مردمی را نسبت به مفاسدی که جامعه را تهدید می کند آگاه کند، نماز جمعه برای این است که مبانی دین و حاکمیت اسلامی و انقلابی تبیین شود.

وی عنوان کرد: خطبای جمعه در تبیین مبانی اسلام و معارف دین در 40 سال گذشته نقش بی بدیلی ایفا کردند، نماز جمعه یک رسانه فعال هفتگی است که منبر جمعه غیر از فضای دیگر است، چرا که خطیب جمعه با محوریت تقوا سخن می گوید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر به جامعه از طریق تریبون نماز جمعه اطلاع رسانی شود دل مردم آرام می شود، با وجود پیشرفت فضاهای مجازی مشاهده می کنیم که نقش نماز جمعه همچنان باقی مانده است و بلکه تأثیرگذارتر شده است، از همین رو دشمن تلاش می کند که مردم به ویژه جوانان در نماز جمعه شرکت نکنند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند، نماز جمعه جایگاه حزبی و جناحی نیست بلک پایگاه و قرارگاه دینی به شمار می رود، در گام دوم انقلاب نماز جمعه وظیفه به بیان واقعیات امید بخش برای کمک به مردم و مقابله با رسانه های بیگانه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه دشمن با تبلیغات گسترده می خواهد القا کند که نظام اسلامی ناکام بوده است، گفت: وظیفه منبر جمعه این است که خدمات بی نظیر انقلاب و نظام اسلامی را تبیین کند تا همه بدانند با وجود توطئه های سنگین دشمن چه کارهای بزرگی انجام شده است.

وی افزود: دشمن به دنبال ناامید کردن جامعه به ویژه نسل جوان است، نقش نماز جمعه این است که با تبیین واقعیات و عظمت ایران اسلامی دروغ دشمن را آشکار کنند، نظام جمهوری اسلامی در جایگاهی است با قدرت نفتکش انگلیسی را توقیف می کند، با همت جوانان و توکل بر خدا هم به نقطه خواهیم رسید که اقتصاد را از قدرتهای زورگو خودکفا خواهیم کرد و تکیه گاهی برای مظلومان عالم خواهیم شد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
چهل سالگی نماز جمعه مبارک
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
با وجود گرمای شدید دیروز به مناسبت 40 سالگی نماز جمعه ، نماز جمعه قم خیلی شلوغ و حضور مردم و مسولان چشمگیر بود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
ای کاش از نماز جمعه دیروز که چهلمین سالگرد آن بود گزارش تصویری تهیه می کردید
2
0
ناشناس
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
بنده هم موافقم نماز جمعه دیرروز شلوغ بود و انتشار گزارش تصویری خیلی خوبه
کاظم نیری
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
اعتقاد بیش از ۹۰ درصد مردم ایران به توحید و معاد
۷۰ درصد مردم جامعه ما نمازخوان هستند
مهدی رفیعی، رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا در برنامه زنده افق رادیو قرآن اعلام کرد که در بعد اعتقادات (اعتقاد به خداوند، اعتقاد به معاد، اعتقاد به بهشت و جهنم، اعتقاد به عصمت پیامبر(ص) و ائمه(ع) و...)، میزان اعتقادات مردم ما وضعیت مناسبی دارد و در نقطه بالای ۹۰ درصد قرار دارد.
بر اساس گفته‌های رفیعی، در سال ۷۹، به میزان ۹۵.۹ درصد مردم گفته‌اند که به معاد اعتقاد دارند و در سال ۹۵ هم ۹۱.۲ درصد مردم این اعتقاد را داشته‌اند. در بحث اعتقاد به خدا هم، در سال ۷۹، ۹۷ درصد مردم اعتقاد به خدا داشتند و در سال ۹۵ هم ۹۵ درصد مردم اعتقاد خود به خدا را اعلام کرده‌اند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
از کارگردان، بازیگران و عوامل سریال گاندو با حضور مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه قم تقدیر شد. کاش شما هم گزارش تصویری تهیه می کردید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی : پیروزی انقلاب به نمازهای جمعه اهل سنت رونق بخشید
مولوی عبدالحمید در نشست شورای اداری با محوریت چهلمین سالگرد نماز جمعه در انقلاب گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفت این بود که نماز جمعه برادران شیعه در کشور رسمیت یافت و نماز جمعه اهل‌ سنت رونق بیشتری پیدا کرد.
2
0
ناشناس
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
جناب مولوی این جفاست که بفرمایید بعد از انقلاب نماز جمعه اهل سنت رونق بیشتری گرفت، بلکه باید بفرمایید اهل سنت در زمان شاه مورد بی اعتنایی حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اهل سنت به قدرت گرفت . علی برکت الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
بر پایی نماز جمعه از یادگار های ارزشمند امام خمینی است
2
0