۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۵۱۰۰
حاجی دلیگانی:

کشور دچار مشکلات اجرایی و مدیریتی شده است

کشور دچار مشکلات اجرایی و مدیریتی شده است
نماینده مردم شاهین‌‎شهر معتقد است کشور از نظر اجرا و مدیریت قوانین تصویبی با مشکل مواجه است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه هشتم مردادماه سال ۹۸ در مخالفت با یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارش مستندی درباره برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال ارائه نشده است، گفت: تاکنون چند بار مسؤولان دولت در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حضور یافتند، اما گزارش متقن و دقیقی درباره عملکرد یک و نیم میلیارد دلار برداشت شده از صندوق توسعه ملی ارائه ندادند.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۷ دولت ۱.۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت کرد، متأسفانه در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ یعنی دو روز مانده به پایان سال اولین تکلیف قانونی برای اجرای این تبصره صادر شده است و تا پایان سال وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت حتی یک فقره وام به مردم نیازمند این تسهیلات پرداخت نکرده‌اند. جلسات مجلس باید به بحث نظارتی اختصاص یابد، چرا که به قدری در پرداخت تسهیلات به مردم سخت‌گیری شده که افراد گیج شده‌اند چگونه می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مشکل کشور در قانونگذاری نیست، بلکه در اجرا و مدیریت است، ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ مجلس ۶ هزار میلیارد تومان منابع به قیر رایگان تخصیص داده شد، اما دولت مصوب کرده که دو هزار میلیارد تومان منابع تخصیص یابد، با استناد به چه قانونی دولت یک سوم از این منابع را کم کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه گفت: جلسات مجلس باید به بحث نظارتی اختصاص یابد، به قدری در پرداخت تسهیلات به مردم آن هم با رقم‌های ناچیز سخت‌گیری شده و دستور‌العمل‌های مختلف صادر شده که افراد گیج شده‌اند و نمیدانند چگونه تسهیلات دریافت کنند. /۸۵۶/د102/ق
ارسال نظرات