۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۱۵۱۹۲
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

کسانی که توانایی مالی دارند در شرایط سخت اقتصادی نیازمندان را فراموش نکنند

کسانی که توانایی مالی دارند در شرایط سخت اقتصادی نیازمندان را فراموش نکنند
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به شرایط کنونی کشور با توجه به محاصره اقتصادی و تحریم اشاره و تأکید کرد: عزیزانی که توان مالی دارند و می‌توانند، باید در راه خدا انفاق کنند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری که به نمایندگی از ایشان در جلسه با خیرین و فعالان غدیر حضور داشت، طی سخنانی با بیان اینکه داستان غدیر از افتخارات ما شیعیان است، گفت: افتخار دارم در این جلسه‌ای که مربوط به امیرالمؤمنین است توانستم شرکت کنم و از بیانات حضرت آیت‌الله جنتی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه نقش اقتصاد در فقه اسلامی نقش عظیمی است، به شرایط کنونی کشور با توجه به محاصره اقتصادی و تحریم اشاره و تأکید کرد: عزیزانی که توان مالی دارند و می‌توانند، باید در راه خدا انفاق کنند، البته عزیزان زیادی هستند که بدون نام و نشان از مال که هیچ از جان خودشان نیز می‌گذرند؛ نمونه آن هم سیل اخیر در ابتدای سال بود که از اقصی نقاط کشور مردم متدین خودشان آمدند و یا مالشان را فرستادند و کمک و دستگیری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی به خیرین حاضر در جلسه گفت: شما خیرین محترم با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام معامله می‌کنید، شخصیتی که یکی از القاب ایشان قسیم النار و الجنه است و دست شیعیان و دوستان خود و شما را انشاءالله خواهد گرفت؛ لذا باید به روزی اندیشید که دیگر دست ما از این دنیا کوتاه شده و روز مباداست.
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
چندی وقتی است ایشان خیلی فعال شده اند آیا دلیل خاصی دارد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
در خبرهای ديروز خوانديم کسي که دو هزار کيلو سکه خريده بود، با وثيقه آزاد شده است.
جالب است اين را هم اضافه کنيم که اين شخص از جمع دانه درشت‌هائي است که در همين نظام جمهوري اسلامي به آلاف و الوف رسيده اند، همان طبقه نوظهوري که برخلاف ضوابط اسلامي، قانون اساسي، آرمان‌هاي انقلابي و اصول مطرح شده توسط امام خميني در جامعه انقلابي و اسلامي ما شکل گرفت و اکنون همچون خوره درحال بلعيدن تاروپود اين انقلاب و اين نظام است.
«دانه درشت ها» عنواني است که در چهار دهه گذشته بارها تکرار کرده‌ايم و تکرار کرده‌اند و همواره تأکيد بر اين بود که بايد با آنها مقابله شود و اصولاً نبايد اجازه شکل گرفتن آنها داده شود. دانه درشت‌ها، قدرت تکثير دارند، جامعه را آلوده مي‌کنند و ميکرب‌هائي هستند که سلول‌هاي عدالت را در خود هضم مي‌کنند. اين، درست برخلاف مسيري است که امام خميني براي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ترسيم کرده است. امام، مي‌گفت يک تار موي زاغه نشينان بر تمام کاخ نشينان برتري دارد. او حتي يک لحظه از سفارش درباره خانواده‌هاي فقير و ضرورت رسيدگي به آنها غافل نمي‌شد و به مسئولين نظام جمهوري اسلامي تأکيد مي‌کرد شما را زاغه نشينان از کنج زندان‌ها و از خانه هايتان به اين مسندها رسانده‌اند و اگر آنها نبودند شما الآن هم در انزوا بوديد، بنابر اين هميشه توجه داشته باشيد که اين مردم ولي نعمت‌هاي شما هستند و بايد با تمام توان در خدمت آنها باشيد.
يک ارزيابي منصفانه نشان مي‌دهد به اين توصيه اکيد امام خميني عمل نشده و نه تنها عدالت در جامعه ما حاکم نيست بلکه هر لحظه به سوي بي‌عدالتي بيشتر و اختلاف طبقاتي شديدتر به پيش مي‌رويم. اينکه عده‌اي از عناصر غيرحکومتي بتوانند با استفاده از رانت‌ها به هزارها ميليارد تومان ثروت برسند و عده‌اي زير خط فقر باشند، براي جامعه انقلابي و اسلامي ما يک لکه ننگ بزرگ است. ننگ بزرگ‌تر اين است که در ميان مسئولان نظام جمهوري اسلامي هم کساني وجود داشته باشند که از ثروت‌هاي نجومي برخوردار باشند و در خانه‌هاي گران قيمت زندگي کنند. آنچه مايه تأسف است اين است که بسياري از سوءاستفاده‌ها و رانت خواري‌ها مربوط به نزديکان کساني است که دست اندرکار امور حکومتي هستند. اين درست است که در ميان مسئولين نظام جمهوري اسلامي افراد پاک دست، قانع، منضبط، دلسوز و خدمتگزار کم نيستند، ولي وجود عده‌اي فرصت طلب در ميان آنها که خودشان و نزديکانشان به چپاول مشغولند و سير هم نمي‌شوند براي اين نظام بهيچوجه قابل تحمل نيست.
وجود دانه درشت‌ها در عرصه اقتصادي و مکيده شدن خون مردم توسط آنها اکنون براي همه مشهود و ملموس است. بحران‌هاي پياپي اقتصادي که در ماه‌هاي اخير پديد مي‌آيند و تدابير گوناگون مسئولان تاکنون نتوانسته اين بحران‌ها را مهار کند، از عوارض حضور همين دانه درشت‌ها و آزادي عمل آنهاست. اين وضعيت اگر ادامه پيدا کند، جامعه ما با يک انفجار بزرگ مواجه خواهد شد که هيچکس قدرت مهار کردن آن را نخواهد داشت.
برخلاف تصور يا القائات عده‌اي که مي‌خواهند چنين وانمود کنند که دانه درشت‌ها به فلان گروه يا جناح تعلق دارند، بايد با صراحت و بدون تعارف اعلام کنيم که رانت خواري و دانه درشت پروري اختصاص به گروه و جناح خاصي ندارد بلکه در ميان تمام گروه‌ها و جناح‌ها اين عناصر فرصت طلب و زياده خواه وجود دارند و آنکس که در اين ميان متضرر مي‌شود ملت است. دولت‌ها و مسئولان نظام نيز از صدر تا ذيل به دليل کوتاهي در برخورد با اين پديده شوم زير سؤال قرار دارند. علت اينکه شعارهاي زيبا و نشست و برخاست‌هاي متعدد حضرات مسئولين تاکنون نتوانسته مشکل را حل کند نيز همين است. آنان بايد قبل از هر چيز ريشه رانت خواري، فاميل بازي و دانه درشت پروري را بسوزانند و به ضوابط قانوني برگردند و سپس سخن از مقابله با فساد اقتصادي به ميان بياورند. بارها نوشتيم و گفتيم و باز هم مي‌نويسيم و مي‌گوئيم که بدنه دستگاه‌هاي حکومتي اعم از دولت و غيردولت بايد از عناصر ناپاک پالايش شود، زيرا هيچکس بدون همراهي اين عناصر نفوذي نمي‌تواند از بيرون مرتکب تخلفاتي شود که منشأ دانه درشت پروري است. حضرات مسئولان مطمئن باشند که اگر اين پالایش صورت نگيرد، همه مصداق اين بيت يغماي جندقي خواهند بود که:
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جائي نرسد فرياد است
1
0
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
از توجه ییس دفتر مقام معظم رهبری به خیران تشکر می شود.
1
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ
1
0
صلوات خدا بر شهیدان دشت کربلا
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
سلام و برکت خدا بر خیران محترمی که با نیات خالص الهی به مددجویان و مستمندان کمک می کنند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
اخبار دیدارها و فعالیت های علمی حاج آقای محمدی گلپایگانی در رسا کمتر کار می شود. لطفا درباره ایشان خبررسانی تان را تقویت نمایید.
0
0