۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۵۸۴۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از موانع رسیدن به معنویت و نورانیت

لزوم پرهیز از موانع رسیدن به معنویت و نورانیت
استاد حوزه علمیه گفت: اگر می خواهیم معنویت و نورانیت برای ما باقی بماند باید برخی از شماره ها، رفاقت ها، صفحه ها و سایت های مجازی را پاک کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تبیین موانعی که موجب می شود انسان از خدا و اهل بیت(ع) فاصله بگیرد، پرداخت و به پرهیز از این موانع تأکید کرد.

وی اظهار کرد: با زیارت امام رضا(ع) شما روح خود را صیقل می دهید اما ارتباطاتی از قبیل دیدن فیلم و عکس های نامناسب و دوستان ناباب مانع پاک ماندن شما می شود بنابراین باید نه گفتن را بلد باشید، پدر و مادرها به فرزندان خود نه گفتن را بیاموزند تا خود را از این ناپاکی ها دور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ابراز کرد: اگر می خواهیم معنویت و نورانیت برای ما باقی بماند، باید برخی از شماره ها، رفاقت ها، صفحه ها و سایت ها  مجازی را پاک کنید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عدم پذیرش جوانی توسط امام حسن عسکری به علت اشتباه او، گفت: برخی گناه را انجام می دهند و می گویند یک شب هزار شب نمی شود اما با همان گناه وی سقوط می کند چنانچه که جوانی برای این که خادم امام حسن عسکری(ع) شود، عازم سامرا می شود و در مسیر خود به حرم امام حسین(ع) مشرف می شود و پیک امام حسن عسکری(ع) وی را دعوت به منزل ایشان در سامرا می کند، وی در ادامه سفر خود در مجلسی وارد شده و گفته می شود که یک شب هزار شب نیست پس شراب می نوشد و در ادامه مسیر مجدد پیک حضرت را می بیند که از وی می خواهد بازگردد و حضرت از پذیرفتن او امتناع می کند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: یک اشتباه این شخص موجب شد که وی به چنین درجه ای سقوط کند که حضرت از او بخواهد بازگردد بنابراین ما باید بسیار توجه داشته باشیم که بعد از زیارت معنویت خود را حفظ کنیم.

وی نذر را از راهکارهای مقاومت در برابر وسوسه های شیطانی بیان و ابراز کرد: اگر نمی توانی در برابر وسوسه های شیطانی باستی پس نذر کن به عنوان مثال نماز شب را نذر کن که با نذر، خواندن آن بر شما واجب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: نذر کردن یکی از راه هایی است که می تواند اراده ما را تقویت کند، بسیاری از علما و فضلا برای این که فضیلت هایی به دست آوردند و یا رذیلت ها را از خود دور کنند، نذر می کردند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات