۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۱۶۲۳۰
معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد؛

ساخت ۳۵ واحد مسکونی برای سیل زدگان | فعالیت ۱۰ خادم افتخاری در حرم

ساخت ۳۵ واحد مسکونی برای سیل زدگان | فعالیت ۱۰ خادم افتخاری در حرم
حجت الاسلام احمدی گفنت: نذورات مردم قم برای سیل لرستان، خوزستان و گلستان تبدیل به ۳۵ واحد مسکونی شده که در حال ساخت است و تا قبل از فصل سرما توسط سپاه قم به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که اصل در مکتب اسلام ولایت و امامت است، گفت: امام است که توحید را در جامعه تبیین و اجرا می کند.

وی افزود: امام محور وحدت است و از جامعه مراقبت می کند تا در دام طاغوت گرفتار نشود، امام است که ضمن اداره امور دنیوی مردم، دغدغه رشد و تعالی معنوی آن ها را دارد، ائمه طاهرین(ع) همواره تلاش می کردند که نقش امامت خود را ایفا کنند و درگیری با خلفای جور به همین دلیل بوده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که عبادات انسان هم بدون ولایت ارزشی ندارد، اظهار داشت: اگر حول محور ولایت نباشیم عبادت هم ارزشی ندارد، امام مرجع و محور امت اسلامی است و همه باید فعالیت ها باید حول محور امام باشد.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور دنیوی و رفع مشکلات مردم و تبیین معارف حق الهی و اجرای آن ها محور فعالیت های ائمه طاهرین(ع) بود، حرم های مطهر نیز این چنین است و هرگاه  زائر نیاز به همجواری با امام یا امامزاده داشته باشد می تواند به حرم مراجعه کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که تلاش خادمان حرم ها این است که آرامش را برای زائران فراهم کنند، ابراز داشت: توسعه مکانی و ایجاد صحن ها و شبستان های مختلف در همین راستا است و خوشبختانه با همت خادمان شبستان حضرت زهرا(س) به بهره برداری رسید و پروژه صحن امیرمؤمنان نیز آغاز شده است.

وی عنوان کرد: شبستان پیامبر اعظم(ص) نیز زیر صحن فاطمی نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید، اگر مردم به مظهر اهل بیت(ع) شرفیاب و اطعام می شدند، تلاش آستان مقدس هم این است که این کار را انجام دهد، دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی و نیازهای مردم در راستای وظیفه آستان در نشر معارف الهی و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: آستان مقدس این زمینه را فراهم کرده تا کسانی که علاقه دارند خدمت به این بارگاه نورانی داشته باشند، بیش از 10 هزار خادم افتخاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ارائه خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: آموزش قرآن و معارف اسلامی، توجه و برنامه ریزی برای کودکان و ارائه مشاوره از دیگر فعالیت های آستان مقدس قم به شمار می رود، روزانه حداقل 6 برنامه سخنرانی در حرم مطهر برگزار می شود و در قالب این سخنرانی ها معارف اهل بیت(ع) منتقل خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: امروز حرم مطهر حضرت معصومه(س) تلاش می کند که سخن اهل بیت(ع) را از راه های مختلف به جهانیان برساند، اهل بیت(ع) نذورات و واقفان را می پذیرفتند و آن را در راستای نیات افراد مورد استفاده قرار می دادند و حرم مطهر همین نقش را ایفا می کند و املاک زیادی برای بارگاه نورانی بانوی کرامت وقف شده و ماحصل آن در راستای رفع محرومیت ها و نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده می شود.

وی افزود: حقوق موقوفات باید پرداخت شود تا آستان مقدس رسالت خود را به خوبی ایفا کند، نذورات مردم قم برای سیل لرستان و خوزستان و گلستان تبدیل به 35 واحد مسکونی شده که در حال ساخت است و تا قبل از فصل سرما توسط سپاه قم به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است، امروز خادمان کریمه اهل بیت(ع) در نماز جمعه قم حضور پیدا کردند و پاسخگوی مطالبات مردم بودند.

محمد قمین
ارسال نظرات