۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۱۶۲۵۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

دهه غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت از سوی حوزویان در جامعه است

دهه غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت از سوی حوزویان در جامعه است
حجت الاسلام طبرسی، ولایت فقیه را تداوم ولایت ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: دهه امامت و غدیر فرصت مغتنمی برای تبیین مسأله امامت و ولایت از سوی طلاب و روحانیان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از طلاب و اساتید مدارس علمیه ساری با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر گفت: به کار بردن تعبیر عیدالله الاکبر برای این عید نشان دهنده عظمت و جایگاه آن در دین مبین اسلام است.
 
وی با بیان این که مسأله ولایت از اهمیت بسیار بالایی در اسلام برخوردار است، افزود: انحراف از خط ولایت موجب بروز مشکلات و بحران های بسیاری در طول تاریخ شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام مردم از مسیر ولایت خارج نمی شدند در طول تاریخ این گونه با مشکلات مواجه نبودیم، بیان داشت: همین عهد شکنی مردم پس از پیامبر اسلام موجب انحراف از خط ولایت و بروز مشکلات شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حادثه غمبار عاشورا نتیجه و محصول خروج از خط ولایت و امامت بوده است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم چنین حوادث غمبار دیگری در دنیای اسلام تکرار شود و تنها راه حل آن وحدت و همبستگی امت اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن می کوشد از برخی اختلاف نظرهای سطحی زمینه تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی را فراهم کند، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران زمینه و بستری را برای وحدت میان امت اسلامی فراهم کرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، ولایت فقیه را تداوم ولایت ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: دهه امامت و غدیر فرصت مغتنمی برای تبیین مسأله امامت و ولایت از سوی طلاب و روحانیان در منابر و خطابه های تبلیغی است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز ولایت فقیه در معرض هجمه ها و توطئه های سنگین دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارد، بیان داشت: ولایت مهم ترین عامل عزت و عظمت ملت ایران در چهار دهه اخیر بوده است و امام خمینی(ره) با طرح مسأله ولایت فقیه، خط بطلانی بر همه تفکرات انحرافی و خطرناک جریان های معاند کشیدند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله ولایت در جریان غدیر تثبیت شد، خاطرنشان کرد: همه امور در جامعه اسلامی در سایه ولایت معنا پیدا می کند و اگر ولایت مورد توجه قرار نگیرد، سایر امور در حاشیه قرار خواهد گرفت./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات