۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۱۶۲۷۳
ارزیابی عملکرد مجلس دهم(1)|حجت الاسلام سلیمی:

مجلس دهم در تراز انقلاب نیست | برخی مجلس را شعبه دوم دولت کرده اند

مجلس دهم در تراز انقلاب نیست | برخی مجلس را شعبه دوم دولت کرده اند
نماینده مجلس با بیان این که مجلس دهم در تراز انقلاب اسلامی نبوده است، تأکید کرد که مجلس در فرصت باقی مانده باید به صورت جدی به مشکلات رسیدگی جدی کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ارزیابی عملکرد مجلس دهم پرداخت و با بیان اینکه این مجلس عملکرد خوبی نداشته است، گفت: مجلس کنونی به شعبه دوم دولت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگانی که در مجلس دهم حضور دارند از طرفداران دولت هستند، اظهار داشت: آنها به جای آنکه به وظیفه نمایندگی خود بپردازند و از حقوق مردم دفاع کنند، تنها به طرفداری از دولت می پردازند؛ به بیان دیگر برخی نمایندگان با قیام و قعود دولت، قیام و قعود می کنند و در سؤال ها و استیضاح ها هراسان هستند.

حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه برخی نمایندگان با کپن دولت به مجلس آمده اند، ابراز داشت: مجلسی که استراتژی و و راهبرد نداشته باشد دچار روزمرگی می شود و باید گفت که مجلس دهم به شدت دچار روزمرگی شده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان با رانت احزاب گوناگون و پول متمولان به مجلس آمده اند، عنوان کرد: از آن جهت که این نمایندگان وامدار برخی احزاب و یا متمولان هستند، نمی توانند به آسانی موضع گیری داشته باشند.

مجلس دهم به «کارخانه قانون گذاری» تبدیل شده است

وی یکی از ضعف های مجلس دهم را تبدیل شدن آن به «کارخانه قانون گذاری» برشمرد و تأکید کرد: مجلس تراز انقلاب باید در بخش نظارتی نیز فعال و با طراوت باشد و این بخش را تقویت کند، اما متأسفانه مجلس دهم در این بخش ضعیف بوده و حتی از برخی قوانینی که تصویب کرده است نیز نمی تواند دفاع کند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه دولت و وزرای آن بر اساس ماده 235 آیین نامه داخلی مجلس باید نسبت به عملکرد سالانه خود به وکلای ملت گزارش دهند، عنوان کرد: هم اکنون دولت از ارائه گزارش سر باز زده و مجلس مدت طولانی در تعطیلات مردادماه به سر برد؛ یکی از معضلات مجلس دهم وجود تعطیلات بسیار زیاد در آن است.

نماینده مردم شریف دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم به یک مجلس دائم التعطیل تبدیل شده است، تأکید کرد: هنگامی که مجلس با مخالفت دولت در زمینه ارائه گزارش سالانه از عملکرد رییس جمهور و زورا مواجه می شود، حتی اگر در تعطیلات هم به سر ببرد باید جلسات فوق العاده تشکیل داده و به موضوعات رسیدگی کند.

وی ادامه داد: نماینده ای که وارد مجلس می شود نباید به مردم وعده های اجرایی دهد، زیرا وظیفه یک نماینده مجلس پیگیری مشکلات مردم است؛ متأسفانه برخی نمایندگان وعده های اجرایی داده و چون نتوانستند آن را عملی کنند، سرخورده شده اند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه امروز نمایندگان «لیست امید» به شدت سرخورده شده اند، تصریح کرد: مأیوس ترین و افسرده ترین نمایندگان مجلس، همان نمایندگان لیست امید هستند، زیرا با توپ و تشر به مجلس آمدند و خیال می کردند در اوج قرار دارند، اما پس از گذشت مدتی متوجه شدند که از عملکرد گروهی بسیار ضعیفی برخوردارند؛ فراکسیون امید به لحاظ کارشناسی بسیار ضعیف قلمداد می شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل ضعف مجلس دهم را تقسیم شدن آن به سه فراکسیون مختلف دانست و گفت: این امر سبب شد تا هیچکدام از فراکسیون ها دارای اکثریت نباشد و همین عامل سبب شد تا هیچکدام از فراکسیون ها مسؤولیت امور را برعهده نگیرد؛ البته ناگفته نماند که اکثریت با اصلاح طلبان بوده است، اما خود اصلاح طلب ها به دو دسته تقسیم شده و بخشی به فراکسیون امید و بخشی به فراکسیون مستقلین پیوستند.

مجلس دهم، مجلس تراز انقلاب نبوده است

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم، مجلس تراز انقلاب نبوده است، تأکید کرد: به عنوان مثال مشاهده کردیم که در قضیه برجام، علیرغم فشارهایی که آمریکا بر کشور وارد می کرد، حتی گزارش آن در مجلس خوانده نشد تا چه برسد به اینکه آقایان بتوانند قانون اقدام متقابل را اجرایی کنند.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: در سه دوره مجلسی که حضور داشته ام می توانم بگویم ضعیف ترین مجلس، مجلس دهم است.

نماینده مردم شریف دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکلای ملت تا آخرین لحظه حضور خود در مجلس باید به مردم خدمت کنند، ابراز کرد: نماینده ای که با رانت احزاب وارد مجلس شود، نمی تواند بدون دغدغه و قاطعانه برای خدمت به مردم تلاش کند.

وی در پایان ارزیابی خود از مجلس دهم را اینگونه توصیف کرد: بنده به عملکرد مجلس دهم نمره 9 می دهم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
وکیل الدوله ها
0
0