۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۶۳۱۸
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

تعطیلات حوزه به معنای تعطیلی رسالت طلبگی نیست

تعطیلات حوزه به معنای تعطیلی رسالت طلبگی نیست
حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه طلاب باید مهارت‌های لازم تبلیغی را در فصل تابستان به دست آورند، گفت: تعطیلات مستمر موجب خلل در انگیزه‌های طلاب می‌شود.

حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نباید تفاوت عمده ای بین ایام تحصیلی و تعطیلات تابستان وجود داشته باشد، گفت: با تعطیلی برنامه رسمی حوزه علمیه در تابستان، کار علمی و رسالت طلبگی تعطیل نمی شود.

حجت الاسلام ایرانی افزود: طلاب همانطور که در طول ایام تحصیلی ملتزم به فعالیت علمی هستند باید این روند را در طول تعطیلات تابستان نیز ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی ضرورت های لازم در برنامه رسمی حوزه علمیه وجود ندارد، عنوان کرد: طلاب مهارت های لازم برای تبلیغ دانش آموزی، سخنوری، نویسندگی و پژوهش را فرا بگیرند.

وی افزود: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز، طلاب مهارت های متناسب با زی طلبگی را برای امرار معاش را در برنامه خود قرار دهند.

حجت الاسلام ایرانی مباحث مهدویت، عرفان های نوظهور و فرق انحرافی را از اهمیت خاصی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: مطالعات تاریخی، کلامی و تفسیری از جمله مباحثی است که باید در ایام تعطیلات به آن ها پرداخته شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره اینکه حوزه علمیه باید توجه ویژه ای نسبت به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب داشته باشد، گفت: طلاب مباحث نظام اسلامی و ولایت فقیه را در تعطیلات تابستان مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های تابستان باید نشاط مادی و معنوی را به طلاب تزریق کند، عنوان کرد: مدیران مدارس باید از فرصت تابستان برای فعال سازی ظرفیت های مختلف طلاب استفاده کنند.

حجت الاسلام ایرانی تعطیلات مستمر را موجب تضعیف جوهر طلبگی دانست و خاطر نشان کرد: فاصله بین حوزه و طلاب سبب خلل در انگیزه های اخلاقی و علمی طلاب می شود.

وی از برگزاری طرح ارتقای مربیان قرآن کریم و دوره زیباخوانی قرآن کریم در حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد و افزود: حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه در طول تابستان میزبان 300 طلبه حافظ قرآن کریم از سرتاسر کشور خواهد بود./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات