۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۳۲۱
امام جمعه کرج:

سایه غفلت بر سیاستهای کلی «جمعیت» رهبرانقلاب|برخی شعارهای تبلیغاتی دروغ است

سایه غفلت بر سیاستهای کلی «جمعیت» رهبرانقلاب|برخی شعارهای تبلیغاتی دروغ است
امام جمعه کرج با بیان اینکه کاهش جمعیت بر مسائل تأمین امنیت اثر می‌گذارد، گفت: ۵ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبری می‌گذرد و کار قابل‌توجهی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هجدهم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام در سال ۱۱۴ هجری قمری، بیان داشت: روشی که امام باقر (ع) برای احیای معارف دینی و الهی، ایجاد نهضت علمی، تولید علم و مبارزه با جنگ نرم دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داشتند می‌تواند به‌عنوان الگویی عملی برای جوانان ما در جهت اجرایی شدن توصیه «علم و پژوهش» که بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» در توصیه اول به «علم و پژوهش» اشاره‌شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از این بیانیه فرمودند «اینک مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را بااحساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته‌شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. به پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به شدّت بیمناک است ناکام سازید.»

امام‌جمعه کرج در ادامه الگوی این بیان رهبر معظم انقلاب را سیره و روش امام محمدباقر (علیه‌السلام) دانست و تصریح کرد: کاملاً این نهضت علمی و تولید علم درحرکت امام باقر (ع) مشهود است و بامطالعه تاریخ زندگی امام باقر (ع) می‌توان دید که چگونگی برپا کردن این نهضت و روش‌های متفاوتی را که ایشان دارند به‌خوبی تبیین شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: در کنار تولید علم و تربیت عالم حتماً باید به تربیت دینی و رشد معنوی در جوانان پرداخته شود و مورد غفلت قرار نگیرد تا یک دانشمند طراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نخبگان تأکید کردند «تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید چراکه بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد. همچنین ارتباط قلبی با خداوند و توکل و استمداد از او را فراموش نکنید.»

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه تقویت علمی باید همراه با تقویت دینی باشد، اذعان داشت: یکی از شیوه‌های نهضت علمی امام باقر (ع) مناظره با دانشمندان فرقه‌ها و ادیان مختلف بود و با این روششان حقانیت علمی وبرتری دین اسلام بر دیگر ادیان را اثبات می‌کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: امروز می‌بینیم بیگانگان دستاوردهای علمی جوانان کشورمان و حتی مسلمین جهان را انکار می‌کنند و دستاوردها را سؤال می‌برند و تحقیر می‌کنند لذا با همین روش مناظره می‌شود مرتبه علمی خودمان را ثابت کنیم.

وی با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبری می‌فرمایند «بحمدالله استعداد علم و تحقیق در ملّت ما از متوسّط جهان بالاتر است. اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغازشده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بود -یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسّط علم در جهان- به‌پیش رفته است.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان، یادآور شد: حضرت آقا دربیانی می‌فرمایند «پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها قرار دهند. مهم‌ترین وظیفه نسل جوان نخبه علاوه بر ادامه‌ی پرشتاب مسیر موفقیت‌آمیز علمی جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است.»

آیت‌الله حسینی همدانی یکی دیگر از درس‌های سیره امام باقر (ع) را «مسئله مقاومت» و «مبارزه در سختی‌ها» دانست و عنوان کرد: امام باقر (ع) در اختناق شدید با راهبرد مقاومت شیعه را حفظ کردند و معارف الهی را با دانشگاه عظیمی که تأسیس کردند نشر و گسترش دادند یعنی اگر عرصه را بر ما از طرفی تنگ کردند با صبر و مقاومت باید میدان را تغییر و به مبارزه ادامه داد.

وی در ادامه با اشاره به بیست و سوم مردادماه روز مقاومت اسلامی، نمونه بارز مقاومت امروز را خط مقاومت حزب‌الله دانست و بیان داشت: کاری که آن روز بچه بسیجی‌های حزب‌الله لبنان انجام دادند و کشتی جنگی اسرائیل را به گل نشاند کار مقاومت بود و این پیام قرآنی را مقاومت بچه‌های لبنان به همه عالم دادند که «سست‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است» و حزب‌الله قدرت جدید منطقه شد.

خطیب نماز جمعه کرج ادامه خط مقاومت را در یمن دانست و تصریح کرد: یمن و انصار الله با حملات موشکی پی‌درپی و موفقیت‌آمیزی که به دورترین نقاط عربستان وارد می‌کنند برتری خودشان را نمایش می‌دهند که امیدواریم به‌زودی شهد پیروزی را بچشند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان قرآن و اهل‌بیت دائم جبهه عوض می‌کنند تا شاید بتوانند موفقیتی پیدا کنند، گفت: مدتی است شیعیان مظلوم کشمیر زیر چکمه‌های دشمن قرار گرفتند که خون ناحق ریخته شده آن‌ها گریبان ظالمان را به‌زودی خواهد گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما هم ‌درس مقاومت را به‌خوبی آموخته‌ایم و تا کوتاه کردن دست فتنه گران خارجی و ایادی داخلشان از کشور به‌خصوص نابودی و محو اسرائیل از صحنه زمین آرام نخواهیم نشست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به بیست و دوم مردادماه روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، بیان داشت: این عنوان هم درس دیگری از سیره امام باقر (ع) است چراکه حضرت (ع) در آن زمان اقدام به ایجاد یک تشکل عقیدتی زدند و استعدادهای مختلف را در سراسر مناطق اسلامی شناسایی، جذب و تربیت کردند که نشان‌دهنده اهمیت منسجم عمل کردن و باهدف و چشم‌انداز پیش رفتن در امور و مسائل اجتماعی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره بیستم مردادماه روز عرفه و روز نیایش، اظهار داشت: روز عرفه فرصت جدیدی است که خدای تعالی برای بندگانش قرار داده تا برگردند و اعمال خود را از نو شروع و توبه و عنابه کنند لذا روز عرفه روز مهی است و نباید این روز را به بطالت گذراند.

دشمن برای کاهش موالید در ایران برنامه دارد

وی افزود: یکی از موضوعاتی که اخیراً روی سایت رهبر معظم انقلاب و به مناسبت سالروز ازواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) منتشر شد، صحبت‌هایی بود که ایشان در فروردین‌ماه سال جاری برای عده‌ای از جوانان تازه ازدواج‌کرده داشتند و به تکثیر نسل اشاره کردند که مسئله‌ای بسیار مهم است اما عده‌ای عمداً و متعمداً آن را مطرح نمی‌کنند و به‌غفلت می‌اندازند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با این توضیح که بارها در این خصوص تذکر داده‌ام، گفت: رهبری نیز از مسئولان گلایه کرده‌اند که چرا اهمیت نمی‌دهند. بالاخره ۵ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط ایشان به مسئولین نظام می‌گذرد و کار قابل‌توجهی هم صورت نگرفته و این بی‌توجهی خطراتی را متوجه کشور در آینده خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت بر مسائل تأمین امنیت در کشورمان اثر می‌گذارد، بیان کرد: توصیه ما به مسئولان این است که طرح «ام اس اس ام» آمریکا را دنبال کنید و ببینید که این طرح چیست، این طرح پیرامون مسائل جمعیتی کشورهای دنیا ازجمله ایران تحقیق کرده است.

وی با این توضیح که حتی جاسوسانی را در کشور به دام انداختیم که در خصوص مسئله تولید نسل ایران تحقیقاتی داشته‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند «به‌هرحال افزایش فرزند باید به‌صورت یک فرهنگ دربیاید. شما ببینید، در بعضی از کشورهای غربی مثلاً در آمریکا خانواده‌ای پانزده‌تا بچه‌دارند، بیست‌تا بچه‌دارند و از این قبیل، تشویق هم می‌شوند و هیچ‌کس مذمّتشان نمی‌کند. امّا نوبت به کشور ما که می‌رسد، این‌طرف قضیّه تشویق می‌شود، یعنی کم‌فرزندی.» دوستان عزیز روی این مطلب به‌عنوان فرمان ولی کارکنید.

کارها را به دست جوانان بسپارید

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در بخش دیگری تصریح کرد: این روزها باز در انحراف افکار عمومی و تائید و تأکید بر خسارت محض برجام نکاتی گفته شد که من فقط به بازخوانی کلمات حضرت آقا در این رابطه ارجاع می‌دهم و تکرار نمی‌کنم و می‌خواهیم که این پافشاری را در مسیر طراحی برای رونق تولید و اشتغال و از بین بردن رکود و به‌کارگیری جوانان نخبه و دانشمندان کشورمان بکار ببرید تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند. همان‌طور که ملاحظه کردید در همین فضای تحریم و فشارها، باز جوانان انقلابی کشور توانستند بنزین با اکتان ۹۱ تولید و سه هزار تن به افغانستان صادر کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: این حرکت، نوید می‌دهد که اگر مسئولین در مسیر صحیح حرکت کنند و به خدای تعالی امید داشته باشند و مردم را نسبت به سراب غرب و اروپا سرگرم نکنند اقتصاد کشور به‌سرعت به جایگاه اصلی خودش برمی‌گردد.

وی افزود: آقایان رها کنید آمریکا و اروپا را که هیچ نفعی برای کشور جز عقب‌گرد و فرصت سوزی ندارند. اگر درست و به‌موقع حرکت نکنید اروپا هم بالصراحه مثل آمریکا با ما عمل خواهد کرد. وقتی می‌دانید طرف کوتاه نمی‌آید و زبان تهدید دارد و وقت‌کشی و چهره‌اش برای دنیا هم روشن است دلیلی برای تعلل وجود ندارد انقلابی و قاطع عمل کنید تا به نفع مردم و کشور باشد.

شهر آذین‌بندی شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به فرارسیدن عید پربرکت غدیر، اظهار کرد: لازم است که همه اعم از مردم و مسئولین دستگاه‌ها اهمیت دهند زیرا عید بزرگی برای شیعیان است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هویت شیعی ما با عید سعید غدیر به نمایش گذاشته می‌شود و مایه وحدت و انسجام است، گفت: لازم است شهر آذین‌بندی شود، آذین‌بندی شهر در آستانه عید غدیر باید با دیگر اعیاد متفاوت باشد و اطعام به مؤمنین را فراموش نکنید. بااینکه روزه هم سفارش شده و فضیلت دارد اما بیشتر از آن اطعام فضیلت دارد.

توجه به بیانات رهبری درباره انتخابات

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز در بخش دیگری با اشاره به انتخابات پیش رو به ویژگی‌های نماینده اصلح پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های نماینده مردم روش زندگی اوست، باید در میان مردم باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: فرد اصلحی که نماینده می‌شود باید در میان مردم و با آن‌ها همراه باشد نه اینکه برای رأی جمع‌کردن تظاهر به معمولی بودن کند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به شعارهای انتخاباتی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مردم باید به این مهم توجه کنند، گاهی مطالبی گفته می‌شود که کاملاً دروغ است یا قانون اجازه تغییر به‌نحوی‌که آن‌ها می‌گویند را نمی‌دهد.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز گفت: گاهی برای جلب نظر بانوان، دانشجویان، ورزشکاران و دیگر اقشار مطالبی گفته می‌شود که خلاف واقع است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بازار شعارهای انتخاباتی در حال داغ شدن است، گفت: ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر کاندید می‌شوند، برخی از مرحله تائید صلاحیت شورای نگهبان عبور می‌کنند، آن‌وقت است که می‌بینید چه شعارهای می‌دهند، چه دروغ‌های می‌دهند.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه باید به بیانات حضرت آقا در خصوص انتخابات توجه ویژه‌ای شود، گفت: رهبری فرمودند؛ «به کسی رأی دهید که با مردم صمیمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند».

عباس قاسم پور
ارسال نظرات