۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۱۶۳۷۷
حجت الاسلام نظری تأکید کرد؛

ضرورت تقویت غنای علمی و محتوایی برنامه های دهه غدیر

ضرورت تقویت غنای علمی و محتوایی برنامه های دهه غدیر
حجت الاسلام نظری با تأکید براین که برنامه‌های غدیر از حالت سطحی باید خارج شود، گفت: امروز بیشتر نیازمند نگاه عمیق و علمی به موضوع غدیر در جامعه اسلامی هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در جمع روحانیان مرکز استان با گرامیداشت روز پر فیض عرفه، این روز را فرصت مغتنمی برای رازو نیاز به درگاه خداوند متعال دانست.
 
حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود همچنین به فرا رسیدن دهه امامت و غدیر اشاره کرد و با بیان این که امروز وقت آن رسیده که غدیر از مهجوریت و مظلومیت خارج شود، خاطرنشان کرد: شیعه را در دنیا با غدیر و ولایت می‌شناسند به همین دلیل باید از ظرفیت‌های تبلیغی جهت ترویج و گسترش فرهنگ غدیر بیشتر بهره گرفته شود.
 
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که در سایه فرهنگ غدیر می‌توان به سعادت و تعالی حقیقی دست یافت، ادامه داد: باید فرهنگ غدیر محور همه برنامه‌ها در جامعه اسلامی قرار گیرد.
 
وی، غدیر را وحدت آفرین دانست و با اشاره به این که دشمنان می‌کوشند تا غدیر را عامل تفرقه و اختلاف میان مسلمانان مطرح کنند، بیان داشت: این در حالی است که غدیر بهترین راه رسیدن به وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با تأکید براین که باید برنامه‌های غدیر از حالت سطحی و همایش خارج شود، خاطرنشان کرد: امروز بیشتر نیازمند نگاه عمیق و علمی به موضوع غدیر در جامعه اسلامی هستیم.
 
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که صرف برگزاری چند همایش و نشست نمی‌توان به اهداف عالی در موضوع غدیر دست یافت، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید تحقیق و پژوهش پیرامون این مسأله مهم جهان اسلام را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
 
وی با اشاره به این که اگر جشن‌ها و برنامه‌های دهه غدیر مبنای علمی و محتوایی به خود نگیرد آثار مطلوبی در جامعه نخواهد داشت، بیان داشت: امروز دیگر وقت آن رسیده که به برنامه‌های فرهنگی و دینی در جامعه غنای علمی ببخشیم تا آثار وجودی آن در دنیا آشکار شود.
 
حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود به ارائه فراخوان مقاله هشتمین اجلاس دکترین جهانی دهه غدیر و دومین همایش بین المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته اشاره کرد و گفت: هدف ما در ستاد دهه غدیر جهانی سازی فرهنگ غدیر با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات