۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۴۵۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

سپاه ابهت پوشالی آمریکا را نابود کرد | آل سعود و صهیونیسم محکوم به زوال اند

سپاه ابهت پوشالی آمریکا را نابود کرد | آل سعود و صهیونیسم محکوم به زوال اند
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ارتقای جایگاه جامعه اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه بر سر نیزه نشسته اند و قطعا محکوم به نابودی و زوال هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با بیان این که حضرت ابراهیم و انبیای بزرگ الهی از بین قاطبه انسان ها گزینش شده اند، گفت: این انتخاب بر اساس ملاکهای خداوند متعال است.

وی افزود: شخصیت هایی که قرآن کریم آن ها را صاحبان قدرت و منزلت نام نهاده است در سایه عمل صالح به یک شخصیت مقتدر تبدیل شده اند و دارای مبانی اعتقادی مستحکم و اصول و ارزش های اخلاقی بوده و ثابت قدم هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که عمل شخصیت های برگزیده الهی مبتنی بر علم و بصیرت است، اظهار داشت: اقتدای به ابراهیم خلیل الله به معنای آراسته شدن به عمل برآمده از علم و معرفت است، تقوا که آموزه های قرآن بر آن توصیه فراوان دارد عبارت از ایمان و عمل صالح و آراستگی به بصیرت، معرفت و عمل بر آمده از علم است.

وی ادامه داد: کسانی که مبتنی بر ایمان، معرفت و علم عمل کنند همیشه یاد عالم ابدی و قیامت خواهند بود، در این حالت انسان با نگاه ابدی به کار خود ادامه می دهد و نگاه روزمره ندارد بلکه آخرت را می بینند و عمل صالح انجام می دهند؛ راه حضرت ابراهیم توجه با عالم آخرت و رسیدن به بالاترین مراتب اخلاص است که راه همه شهدای تاریخ محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم با بیان این که انسان مؤمن همواره با نگاه به قله حرکت می کند، ابراز داشت: مؤمن حقیقی باید پای خود را در جای پای پیامبر و اهل بیت(ع) بگذارد، انبیا و اهل بیت(ع) دغدغه اهل معصیت را دارند و برای آن ها نگران هستند.

وی عنوان کرد: ما امروز چقدر نگران یکدیگر و مشکلات دیگران هستیم؟، در جامعه اسلامی باید به فکر یکدیگر باشیم نه این که حالت بی تفاوتی پیدا کنیم، مسؤولان باید بیش از دیگران دغدغه مردم را داشته باشند؛ یکی از مهم ترین دستورالعمل های سید آزادگان استقامت جمعی و ایستادگی در برابر دشمن بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همه آزادگان و ایثارگران با عزت و اقتدار ایستادند و از انقلاب دفاع کردند؛ مبارزه با کفر، شرک، استکبار و زیاده خواهی درس دیگر حضرت ابراهیم و انبیای بزرگ الهی است، قدرت های استکباری چه شأنی دارند که می خواهند ملت ها را مقهور خود کنند و عده ای در برابر آن ها خضوع می کنند.

وی اضافه کرد: اروپایی ها از هویت خود در برابر آمریکا دفاع کنند، امروز اروپا در برابر آمریکا تسلیم و مقهور است اما ملت ایران و جبهه مقاومت درس زیبایی از حضرت ابراهیم آموخته و در برابر مستکبران قاطعانه ایستاده است، امام راحل و رهبر معظم انقلاب عزت و اقتدار ابراهیمی را تداوم داده و می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: ملت اسلام و جبهه مقاومت با ایستادگی در برابر زیاده خواهان در راه ابراهیم خلیل الله قدم بر می دارند و با اتکا به خداوند متعال در برابر دشمن ایستادگی می کنند، اقتدار ملت ایران در هفته های اخیر چگونه به نمایش گذاشته شد، سپاهیان مقتدر شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار دادند و ابهت آمریکا را فرو ریختند.

وی افزود: بریتانیا در برابر قدرت ملت بزرگ ایران احساس ضعف کرد که این قدرت ابراهیم و راه ابراهیم خلیل الرحمن است، نتیجه این می شود که آتش را بهشت کرده و دسیسه ها و توطئه ها را به نردبانی برای عزت و اقتدار ملت ایران تبدیل می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مقابله سازمان یافته و گسترده با منافع نامشروع و زیاده خواهی آمریکا و نظام سطه راهبرد ایران است، اظهار داشت: ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی که نمایندگی نظام سلطه در منطقه را بر عهده دارد و دستش به خون بیگناهان آغشته است در دستور کار جبهه مقاومت قرار دارد.

وی ادامه داد: خلق قدرت و استفاده بهینه از آن برای ارتقای جایگاه امت اسلامی از دیگر برنامه ها و راهبردهای جبهه مقاومت است، سفاکان رژیم صهیونیستی بدانند که برسر نمی توان نشست، رژیم صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه بر سر نیزه نشسته اند و چنین رژیم هایی قطعا محکوم به نابودی و زوال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مناقشات بین هند و پاکستان ابراز داشت: عقلانیت، مدیریت مبتنی بر اخلاق و علم وحدت کشور را خلق می کند، مبادا به سرنیزه روی بیاورید، ملت مسلمان کشمیر جزئی از امت اسلام است و هر حرکت غیر منطقی و هر برخورد غیر اصولی با هر فردی از جامعه اسلامی برخورد با امت اسلام است.

وی عنوان کرد: مسلمانان و غیر مسلمانان صدها سال در شبه قاره در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته اند و حاکمان باید زندگی مسالمت آمیز انسان ها را استحکام ببخشند، منطقه ظرفیت تنش و نزاع را ندارد و دغدغه ما آرامش و وحدت امت اسلام و صلح در شبه قاره هند است، امیدواریم دولتمردان هند و پاکستان با عقلانیت، دانش و مبانی و فضائل انسانی وحقوق انسان ها به ویژه مسلمانان را رعایت کنند.

امام جمعه موقت تهران پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان را پیام وحدت، ایستادگی در برابر نظام سلطه، شجاعت و قدرت در برابر زیاده خواهان دانست و ابراز امیدواری کرد که امت اسلام با وحدت کلمه مقاومت را ادامه دهند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
ان شاالله به لطف خدا بزودی اتفاق می افتد
0
0