۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۱۶۵۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دفاع مقدس سرمایه عظیم معنوی ملت ایران است

دفاع مقدس سرمایه عظیم معنوی ملت ایران است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس درواقع سرمایه عظیم معنوی همه نسل‌های ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از فرزندان شاهد استان، با اشاره به پایداری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت ایران در این دفاع نه‌تنها کمر صدام را شکست بلکه کمر تمامی حامیان صدام و ابرقدرت‌های بزرگ را هم شکست.

وی افزود: بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب چند عامل در این پایداری سهم داشتند که نخستین عامل حضور مردم بااراده و باایمان انقلاب در عرصه جنگ انسان‌هایی که هم ایمان قوی داشتند و هم دارای اراده‌ای راسخ و قدرتمند بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امروز جنگ دشمن با ملت ایران هنوز ادامه دارد تصریح کرد: امروز اگرچه جنگ نظامی ما به پایان رسیده است اما جنگ دشمن با ملت ایران هم چنان ادامه دارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ما خرمشهرهایی در پیش داریم که باید آزاد شود و عرصه فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی خود یک خرمشهر است که باید پیشتازان دین و ایمان آن‌ها را آزاد کنند.

وی گفت: یکی از عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس داشتن روحیه انقلابی و جهادی همراه با بصیرت در مردم بود؛ زیرا انسان‌هایی که توانستند حصر آبادان را بشکنند و خرمشهر را آزاد کنند افرادی انقلابی و با بصیرتی بودند که دارای روحیه انقلابی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این انسان‌ها اگر می‌خواستند با روحیه سازشکارانه پیش بروند به‌طور قطع ملت ایران اکنون در وضعیتی دیگر به سر می‌برد و به این پیروزی‌ها دست پیدا نمی‌کرد.

وی در خاتمه با بیان خاطره‌ای از یک رزمنده که در دهات زندگی می‌کرده و در دوران دفاع مقدس رزمنده و عاشق لباس سبز امام زمان (عج) می‌شود، افزود: این رزمنده در سال 62 در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد که هدف ما فتح قدس و کربلا نیست ما بر آنیم تا از کاخ سفید، حسینیه بسازیم که این نشان‌دهنده نگاه والای شهدای ما است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات