۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۶۷۴۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

انقلاب اسلامی بسترساز گسترش و جهانی شدن فرهنگ غدیر است

انقلاب اسلامی بسترساز گسترش و جهانی شدن فرهنگ غدیر است
حجت الاسلام حیدری، انقلاب اسلامی را بستر ساز گسترش و جهانی شدن فرهنگ غدیر دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی پرچم سبز علوی در جهان به اهتزاز در آمده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد از غدیر به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین اعیاد اسلامی یاد کرد و گفت: فرهنگ غدیر عامل اقتدار و عزت شیعیان در جهان است و امروز شیعه به غدیری بودن خود افتخار می‌کند.
 
وی با بیان این که خداوند متعال ۲۳ سال تلاش و مجاهدت پیامبر گرامی اسلام را به معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود در روز غدیر مشروط کردند، افزود: همین امر سند روشنی بر اهمیت و جایگاه غدیر در جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که غدیر موجب اکمال و گسترش دین در جهان شد، خاطرنشان کرد: امروز جهانی شدن اسلام ناب را مدیون و مرهون غدیر هستیم.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان دین همواره تلاش کردند تا مسأله غدیر از ذهن‌ها پاک شود، تصریح کرد: اما با تلاش‌ها و مجاهدت‌های ائمه معصومین (ع) و علمای دین جریان غدیر همچنان زنده و پویا است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علمای بسیاری در طول تاریخ برای گسترش و نشر فرهنگ غدیر تلاش و مجاهدت کردند، گفت: تألیفات بسیاری در این خصوص به رشته نگارش در آمده است، اما همچنان مسأله غدیر در جامعه اسلامی مظلوم است.
 
حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که انقلاب اسلامی ایران زمینه گسترش بیشتر فرهنگ غدیر در جامعه را فراهم کرده است، بیان داشت: در طول چهار دهه اخیر به برکت تلاش‌های صورت گرفته امروز کشورمان پرچم دار ترویج و نشر فرهنگ غدیر در عرصه جهانی است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که غدیر سرشار از درس‌های عبرت آموز است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: عمل به فرهنگ ناب غدیر موجب جلوگیری از تکرار تلخ تاریخ در جامعه امروز خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که غدیر مبدأ ظهور ولایت علوی است، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی باید در سایه غدیر به همه ارزش‌های ناب انسانی و اخلاقی دست یابد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات