۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۶۷۴۹
حجت الاسلام فرازی نیا:

خدمتگزاری به نسل جوان از مهمترین فرصت ها برای طلاب است

خدمتگزاری به نسل جوان از مهمترین فرصت ها برای طلاب است
مسؤول ارتباط حوزوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب از فرصت اوقات فراغت تابستانی استفاده کرده و با انس با جوانان در برنامه های تابستانی و فرهنگی شرکت کنند.

حجت الاسلام فرازی نیا، مسؤول ارتباط حوزوی تولیت آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به بهره گیری طلاب حوزه علمیه از فرصت اوقات فراغت تابستانی در جهت ترویج و تبلیغ دین تأکید کرد.

حجت الاسلام فرازی نیا اظهار کرد: یکی از سنت های حسنه علما و حوزویان در طول تاریخ این بوده که در راه تحصیل علم جدیت داشته و تعطیلی جز عاشورا نداشته اند اما در ایام اخیر در حوزه علمیه  این سنت حسنه فراموش شده است البته برنامه های اوقات فراغت به عنوان جایگزین مناسبی به وجود آمده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی در ایام تعطیلات تابستانی را به طلاب جوان توصیه کرد و گفت: طلاب جوان برنامه ریزی در وقت داشته و جمع بندی بین تفریح و تفرج خود و برنامه های آموزشی داشته باشند، طلاب می توانند در دوره های آموزشی که برای دورس جنبی، مطالعاتی و آن چه مورد نیار است در مراکزی مانند دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات برگزار می شود، شرکت کنند.

وی افزود: اگر طلبه ای زمینه حضور در دوره های آموزشی سازمان های مختلف را در ایام تعطیلات تابستان ندارد، می تواند گروه های دوستانه ای را با دوستان طلبه خود برنامه ریزی کند و همدیگر را ملزم به مطالعه و مباحثه و خلاصه نویسی کنند تا با چنین برنامه هایی هم لذت تعطیلی همراه خانواده را چشیده و هم از مسیر درس آموزی جدا نشوند.

حجت الاسلام فرازی نیا به فعالیت تبلیغی طلاب در ایام اوقات فراغت تابستانی تأکید و ابراز کرد: طلاب جوانی که درس و بحث را خوانده و به بازدهی رسانده اند، بر خود تکلیفی احساس کرده و در پایگاه های مساجد، اردوهای بسیج، اردوهای تفریحی و زیارتی و اردوهای راهیان نور در غالب خدمت فرهنگی نقش آفرینی کنند.

مسؤول ارتباط حوزوی تولیت آستان قدس رضوی  ادامه داد: طلاب برای تبلیغ دین و همراهی جوانان و نوجوانان در اردوهای مساجد و مراکز تفریحی نگران این که خطیب نیستند، نباشد، یک طلبه صالح با داشتن اندک فضل و تقوا می تواند اخلاق عملی را تدریس کرده و جهت هدایت نسل جوان آن ها را همراهی کنند.

وی فرصت خدمتگزاری به نسل جوان را از مهمترین فرصت ها برای طلاب بیان و اظهار کرد: اگر ما برای جوان ها وقت نگذاریم، کسانی دیگر هستند برای آن ها برنامه داشته باشند کسانی که در ایام تعطیلات تابستانی وقت دارند حتما از فرصت انس با جوانان و شرکت در برنامه های تابستانی و فرهنگی بهره ببرند./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات