۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۱۶۷۵۴
در کارگروه کیفری اداره کل تدوین لوایح و مقررات دستگاه قضا؛

ماده یک پیش نویس لایحه مبارزه با راهزنی دریایی بررسی شد

ماده یک پیش نویس لایحه مبارزه با راهزنی دریایی بررسی شد
بررسی پیش نویس لایحه «مبارزه با راهزنی دریایی» در کارگروه کیفری (­امور ماهوی) اداره کل تدوین لوایح و مقررات در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در جلسه امروز کارگروه کیفری(امور ماهوی) که به ریاست جعفر رشادتی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و حضور اعضای ثابت تشکیل شد، ماده یک پیش­نویس لایحه مشتمل بر 7 بند و 6 تبصره، مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت.

شایان ذکر است این پیش­نویس با توجه به ضرورت­ها، مسائل و مشکلات متعدد پیش آمده برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای شریک تجاری در مواجهه با راهزنان دریایی، در 14 ماده تهیه و تدوین شده است.

بر اساس ماده یک آن، راهزنی دریایی به «هر اقدام خشونت ­آمیز، توقیف یا تصرف غیرقانونی نسبت به کشتی، شناور یا هواپیمای دیگر، اشخاص یا اموال موجود در آنها توسط خدمه یا مسافران یک کشتی، شناور یا هواپیما با کاربرد غیرنظامی و غیردولتی در دریای آزاد و یا هر مکان خارج از صلاحیت دولتها با اهداف شخصی» اطلاق می­شود؛ ماده صدر این لایحه، همچنین با توجه به نوع و نحوه ارتکاب جرم یادشده، به تعیین مجازات­های مربوط پرداخته است.

 

 گفتنی است در جلسات گذشته این کارگروه پیش­نویس لایحه «اصلاح ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب» در دستور کار قرار داشت و بررسی و بازنگری آن اتمام یافت.

محمد قمین
ارسال نظرات