۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۱۶۸۳۲
آیت الله میرباقری:

رابطه کریمانه سبب اتحاد و انسجام داخلی می شود + فیلم

رابطه کریمانه سبب اتحاد و انسجام داخلی می شود + فیلم
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: رابطه کریمانه، بر محور امامت و ولایت است و در جریان اربعین شاهد چنین رابطه ای هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله میرباقری، کارشناس مذهبی امروز در همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه آستان مقدس رضوی برگزار شد، گفت: عاشورای امام حسین(ع) مبدأ شکل گیری صف آرایی بزرگ تاریخی در برابر ظلم است.

وی به تبعیت مومنان از اباعبدالله الحسین(ع) و موضع گیری در برابر ظلم تأکید و اظهار کرد: مومنان ذیل حرکت این حضرت در برابر ظلم موضع گیری می کنند و این خون خواهی حضرت به رکاب امام عصر(عج) ختم می شود و این از ثمرات عاشورا است.

آیت الله میرباقری با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، ابراز کرد: در جریان عاشورا امت در محور ولایت امام شکل می گیرد به گونه ای که همه مناسبات، اعمال و روابط افراد ذیل فرمایش و حرکت امام شکل می گیرد همچنین با جبهه باطل درگیر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری روابط کریمانه را نتیجه رابطه بر محور امام بیان و تصریح کرد: رابطه ای حول امام است که براساس محبت به اهل بیت تبدیل به کرامت شده و همه با یکدیگر کریمانه برخورد کنند و آن چه در اربعین در عراق دیده شده و برادران عراقی دارند رابطه کریمانه است و این رابطه موجب اتحاد و انسجام داخلی می شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص تلاش دشمن برای بر همزدن اتحاد و انسجام داخلی جوامع اسلامی، گفت: تنابز القاب، غیبت، تهمت و سوء ظن از ابزار دشمن است که قرآن به آن تاکید دارد همچنین ایجاد اختلاف بین امت اسلامی با حربه تفاوت بین رنگ و قومیت مختلف از دیگر ابزار دشمن است تا جامعه اسلامی را برهم بزند که باید هوشیار بود.

آیت الله میرباقری افزود: باید توجه کنیم که پیرو امام باشیم و نیز از امام جلو نیفتیم و حرکت در مسیر امام کار عاشورا است./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
امیر خاکراه
ارسال نظرات