۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۱۶۸۵۷
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

نگاه به اصل غدیر به معنای تبعیت محض از امام زمان خود است

نگاه به اصل غدیر به معنای تبعیت محض از امام زمان خود است
حجت الاسلام نصوری با تأکید بر این که شناخت امام باید در غدیر شکل بگیرد، گفت: نگاه به اصل غدیر به معنای تبعیت محض از امام زمان خود است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در گردهمایی مسؤولان مهدیه‌های استان، تبادل اندیشه و آشنایی با فعالیت‌های حوزه مهدویت در سطح مهدیه‌ها و همچنین پژوهش‌ها و یافته‌های حوزه مهدویت را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود امام شناسی در زیارت نامه غدیر را بی نظیر توصیف کرد و افزود: زیارت غدیریه را امام هادی (ع) طراحی کردند و اختصاص به امام عصر و دوران غیبت دارد.
 
حجت الاسلام نصوری در بخش دیگری از سخنان خود به چهار چالش مهم دوران غیبت اشاره کرد و از شبهات و ناامیدی به عنوان بخشی از این چالش‌ها یاد کرد و گفت: اگر این چالش‌ها مدیریت نشود انسان‌ها دچار لغزش و خطای عظیم می‌شوند.
 
استاد حوزه علمیه با تأکید براین که شناخت امام باید در غدیر شکل بگیرد نه در سقیفه، خاطرنشان کرد: در غدیر آیه تاکید بر همین مسأله است، چون غدیر سه ماه بعد از سقیفه اتفاق افتاد، اما کسی در سقیفه به آن اعتنا نکرده است.
 
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که نگاه به اصل غدیر به معنای تبعیت محض از امام زمان خود است، تصریح کرد: مهم‌ترین توجه رسول اکرم (ص) بعد از توحید بحث امامت بوده و اخلاص در امامت ناشی از شناخت غدیر است.
 
حجت الاسلام نصوری با تأکید بر این که اگر انسان بخواهد دوره غیبت را به خوبی درک کند باید آن را در دوران بحران انسانیت دید، ادامه داد: علاوه بر این باید همه تلاشمان این باشد تا امام زمان (عج) را در مسیر زندگی و جامعه خود ببینیم و با برنامه‌ریزی و نگرش‌های خوب زمینه را برای ظهور امام فراهم کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های عظیم شکل گرفته شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه ترویج و نشر فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: در طول چهار دهه اخیر مهدیه‌ها ظرفیت مناسبی برای ترویج، توسعه و گسترش فرهنگ مهدویت بوده است.
 
حجت الاسلام نصوری با بیان این که امروز باید قدردان نعمت انقلاب باشیم که این فرصت ارزشمند را جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت در اختیار همه مبلغان و عالمان دینی قرار داده است، افزود: باید در عصر غیبت گوش به فرمان، ولی فقیه و نائب امام عصر (عج) باشیم تا به سر منزل مقصود برسیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات