۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۸۶۵
نماینده مجلس:

روستائیان در خراسان جنوبی فریاد العطش دارند

روستائیان در خراسان جنوبی فریاد العطش دارند
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستاها فریاد العطش دارند و از کم آبی و تشنگی مردم در روستاها خجالت می‌کشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نظرافضلی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق خراسان جنوبی اظهار داشت: کمبود شدید آب و خشکسالی‌های اخیر در استان سبب مهاجرت مردم از دو شهرستان سربیشه و نهبندان شده است.

وی با بیان اینکه 18 مجتمع آبرسانی در سربیشه نیازمند 82 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: با برخی اعتبارات قطره چکانی 20 سال زمان می‌برد که مجتمع‌های آبرسانی تکمیل شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم روستاها فریاد العطش دارند و از کم آبی و تشنگی مردم در روستاها خجالت می‌کشیم، افزود: باید ستاد احیای قنوات در کشور تشکیل شود.

همچنین حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: فعال شدن تصفیه خانه آب و تصفیه فاضلاب می‌تواند شهر بیرجند را متحول کند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه با ایجاد تصفیه خانه مردم در شهر بیرجند از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند، گفت: فاضلاب خوسف نیز با مشکل مواجه بوده و با توجه به اینکه خوسف در زمین سختی قرار دارد که چاه جذبی نمی‌تواند داشته باشد.

وی تصریح کرد: قنات‌های بسیاری از روستاها در استان خشک شده که یکی از دلایل آن مربوط به سوءمدیریتی بوده که سیستم اداری چند دهه اخیر به دلیل مجوز دادن به چاه‌های فراوان داده شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات