۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۶۹۸۹
در نشست علمی «بررسی تحولات هند» مطرح شد؛

نقش رژیم صهیونیستی در کشمیر/اقدامات هند در کشمیر توطئه‌ای علیه کل منطقه

نقش رژیم صهیونیستی در کشمیر/اقدامات هند در کشمیر توطئه‌ای علیه کل منطقه
هندوستان با تحریک رژیم صهیونیستی به جنایت در کشمیر دست می زند و هدف صهیونیست ها از دخالت در این مساله، به دنبال ناامن کردن کل منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، نشست علمی «بررسی تحولات شبه قاره هند با تاکید بر مسأله کشمیر» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان و چند تن از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان کشمیر در دفتر مرکزی خبرگزاری رسا در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی شیرازی در این نشست به تاریخ اختلافات مسلمانان با هندوها و استعمار هند و کشمیر اشاره کرد و اظهار داشت: کشورهای انگلیس، فرانسه و پرتغال از استعمارگران قدیمی در هند محسوب می شوند به طوری که این کشور را در میان خود تقسیم کردند و به چپاول ثروت و منابع طبیعی هند پرداختند.

وی افزود: کشورهای استکباری برای اینکه بتوانند بهتر بر منابع این کشور تسلط یابند به سیاست قدیمی، یعنی ایجاد فتنه روی آوردند و در قدم اول در سال 1867 میلادی بر علیه زبان هندو، اردو و رسم الخط عربی به برنامه ریزی و فتنه انگیزی پرداختند و قدم بعدی تقویت مکتب های دیوبندی و هندو و پررنگ کردن اختلافات میان مسلمانان و هندوها بوده است.

مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان تصریح کرد: فردی به نام آقای «سید احمد خان» قبل از آغاز این فتنه درپی ایجاد وحدت در میان مردم هند بود اما بعد از فتنه باوجود تلاش بسیار از اصول خود عقب نشینی کرد و نظریه «دو ملت» را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در سال 1905 میلادی حزب «مسلم لیگ» در بنگال تاسیس شد و «محمد علی جناح» در حزب و در کنگره وارد شد و میثاق و پیمان نامه ای در شهر بنگال با هدف حفظ حقوق اقلیت ها امضا شد، اما این پیمان نامه فقط روی کاغذ بود و هیچ گاه به مقام عمل نرسید.

پرده برداری از رابطه جنایت در کشمیر و دسیسه برای نابودی ایران

حجت الاسلام حسینی شیرازی عنوان کرد: در سال 1951 میلادی فشار به مسلمانان بیشتر شد به طوری که خواستار مهاجرت آنان از خاک هند شدند و مسلمانان هندی نیز باید یا دین خود را تغییر دهند یا از کشور اخراج شوند.

وی افزود: گاندی با وجود اینکه مسلمان نبود اما در راستای خلافت اسلامی تلاش کرد و در این راستا در برخی نماز جمعه ها به ایراد سخنرانی می پرداخت؛ محمد علی جناح طی نامه ای از گاندی خواسته بود که دست از این کار بردارد زیرا موجب جنگ داخلی می شود و همین طور هم شد. این اقدام گاندی در واقع یک نوع بازی سیاسی بود.

این عالم پاکستانی تصریح کرد که دیوبندی ها، مخالف تاسیس پاکستان و درپی خلافت اسلامی و آغاز فتوحان بودند.

وی تصریح کرد: مسلمان که از انتخابات 1937 میلادی کنگره ضربه بسیاری خورده بودند، موفق شدند که در انتخابات بعدی یعنی سال 1948 میلادی وارد کنگره شوند و حزب «مسلم لیگ» بیشترین کرسی های را بدست بگیرد و پاکستان را از هند جدا کنند. با جدایی پاکستان از هند، جنگ های داخلی در پاکستان نیز آغاز شد.

کشمیر به علت مسلمانان بسیار به پاکستان ملحق شد

حجت الاسلام حسینی شیرازی با اشاره به علل جدایی پاکستان از هند اشاره کرد و گفت: طبق قراری که بعد از انتخابات 1948 میلادی در کنگره اتخاذ شد، مقرر گشت که هر ایالاتی که مسلمان بیشتری داشته باشد به هند ملحق شود؛ از این قانون ایالات کشمیر مستثنی نبود و به علت اینکه دارای بیش از 90 درصد بودند باید به پاکستان ملحق می شد، اما حاکم کشمیر که تمایلاتی به سمت هند داشت، بر سر این راه سنگ اندازی می کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم مساله کشمیر را واکاوی کنیم، متوجه می شویم که مساله کشمیر یک مساله مذهبی و ملی بود اما باید توجه داشته باشیم که فتنه مذهبی یعنی فتنه میان سنی و شیعه و حتی فتنه دینی در کشمیر وجود ندارد.

مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه «نارندرا مودی» نخست وزیر فعلی هند عضو گروه افراطی «RSS» است، افزود: مودی از سال 1977 مُبلغ این گروه افراطی بود و اگر بخواهیم بدانیم که گروه «RSS» چه جایگاهی در میان هندوها دارد باید بگوییم که جایگاه این گروه در هندوها مانند جایگاه صهیونیست در میان یهودیان است.

دست های نخست وزیر فعلی هند به خون مسلمانان آغشته است

وی به جنایت های مودی در زمان سروزیر بر ایالات «گجرات» اشاره کرد و اظهار داشت که در دورانی که نارندرا مودی سروزیر ایالات گجرات بود هزاران تن از مسلمانان را به خاک و خون کشید و اکنون نیز در پی پیاده سازی سناریوی است که اسرائیل علیه فلسطین انجام داده است.

حجت الاسلام حسینی شیرازی، مودی را هم‎پیمان رژیم اشغالگر صهیونیستی، عربستان و آمریکا دانست و ادامه داد: وجود مودی، تفکراتش و گروه «RSS» خطری برای امنیت منطقه محسوب می شود.

وی افزود: ظلم های که در کشمیر شده، در فلسطین رخ نداده است ولی مشکل اساسی مردم کشمیر عدم پوشش رسانه ای صحیح از رویدادها و حوادث آنان است. به اقرار مسؤولان سازمان ملل، هزاران تن از مسلمانان در کشمیر کشته و به هزاران زن تجاوز شده است.

مسؤول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان ادامه داد: اگر مسأله کشمیر مانند مساله بحرین، یمن، فلسطین مطرح می شد، هیچ گاه شاهد چنین رویدادهای نبودیم. کشمیر، پاکستان و ایران هدف مشترک دشمنان هستند، لذا باید با یکدیگر متحد شوند و خط مقاومت را تقویت کنند.

آمریکا و اسرائیل درپی نفوذ در کشمیر است

دکتر ابومهدی از کارشناسان و فعالان سیاسی و دینی کشمیر در این نشست گفت: مساله کشمیر به سال 1947 میلادی بر می گردد. در زمانی که این منطقه میان هند و کشمیر تقسیم و سند موسوم به 370 نوشته شد. کشمیر یک منطقه خود مختار بود و دارای نخست وزیر، پرچم و ... به صورت مستقل بود اما امور بین الملل، پول و ارتش کشمیر در اختیار هند قرار داشت به طوری که حتی دولت هند اجازه ورود به مساله قانون گذاری کشمیر را نداشت.

وی ادامه داد: در کنار قانون 370، قانون دیگری موسوم به A35  قرار داشت. در این قانون جدید مقرر شد که مثلا فقط مردم کشمیر حق خرید اراضی منطقه کشمیر را دارند و یا ازدواج دختر کشمیری فقط باید با پسران منطقه کشمیر صورت گیرد و علت این قانون این بود که مردم کشمیر از دسیسه و توطئه های اسرائیل، عربستان و حتی ترکیه خبر داشتند.

پرده برداری از رابطه جنایت در کشمیر و دسیسه برای نابودی ایران

این فعال سیاسی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست از سال 1888 میلادی تاکنون با شیوه های مختلف درپی نفوذ در هند و پاکستان بوده است و در این راستا به علت موقعیت استراتژیک کشمیر از این منطقه نیز غافل نبودند.

وی افزود: کشمیر به علت هم مرزی با چین محل خیلی خوبی از نظر استراتژیک برای آمریکا محسوب می شود که با استقرار در منطقه بتواند بر امور چین تسلط یابد و از سوی دیگر کشمیر دارای منابع و ثروت های خدادادی بسیاری است. مردم کشمیر نیز مردمی انقلابی هستند به طوری که اگر احساس کنند عربستان درپی زورگویی به ایران است، در حمایت از جمهوری اسلامی به خیابان های می آیند و از سوی دیگر فرهنگ ایران و کشمیر بسیار به هم نزدیک است. مجموع همه این عوامل موجب شده است که کشمیر به یک منطقه حساس برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شود.

باید مواضع انقلابی در رابطه با کشمیر اتخاذ کنیم

ریحان حسین از دیگر کارشناسان کشمیر حاضر در این نشست گفت: کشمیر به 3 قسمت میان پاکستان، هند و چین تقسیم شده است. در کشمیر شاهد جنگ سیاسی نیستیم بلکه جنگ اعتقادی و ارزشی وجود دارد.

وی به حضور ترکیه و ایران در کشمیر اشاره کرد و افزود: حضور ترکیه در کشمیر کم رنگ است، اگرچه که در برخی تظاهرات ها پرچم این کشور به چشم می خورد، اما حضور فرهنگی ایران در کشمیر بسیار پر رنگ است به طوری که 32 درصد واژه های فارسی در گویش مردم این منطقه وجود دارد.

ریحان حسین وضعیت کشمیر را اسفبار توصیف کرد و تصریح کرد: اگر الان در کشمیر حضور نداشته باشیم و عکس العمل مناسب نشان ندهیم، شاهد افزایش مشکلات خواهیم بود و این منطقه را برای همیشه از دست خواهیم داد.

وی تاکید کرد که ما نباید مواضع دو جانبه داشته باشیم یعنی هم به دنبال خوشحالی هند باشیم و هم به دنبال خوشحالی پاکستان بلکه باید مواضع انقلابی در رابطه با کشمیر اتخاذ کنیم.

پرده برداری از رابطه جنایت در کشمیر و دسیسه برای نابودی ایران

30 تن از طلاب کشمیری بازداشت شدند

علی رضا موسوی کارشناس و فعال سیاسی کشمیر نیز به انتقاد از حزب حاکم هند پرداخت و گفت: گروه «RSS» مانند وهابیت هستند و هیچ فرقی با آن ها ندارد. وقتی به وضعیت کشمیر نگاه می کنیم، می بینیم که گروه «RSS» کم کم درپی تغییر فرهنگ ما هستند به طور که امور آموزشی را در کشمیر دست گرفته اند. در این منطقه حتی شاهد تاسیس و فعالیت چند مدرسه بزرگ متعلق به رژیم اشغالگر صهیونیستی با هدف تغییر فرهنگ مردم تاسیس هستیم به طوری که مثلا شرط ثبت نام دختران در کلاس های نهم، عدم داشتن حجاب و پوشیدن شلوارک ذکر شده است.

وی افزود: دولت هند حتی برخی از طلاب و روحانیانی که در ایران تحصیل می کنند را بازداشت کرده است به طوری که در تازه ترین آماری که به دست ما رسیده است، نزدیک به 30 تن از طلاب در زندان هستند و مابقی طلاب تحت تعقیب و یا نظارت شدید هستند.

این کارشناس هندی عنوان کرد: آن کشمیری که لقب بهشت را به آن داده بودیم، الان به جهنم تبدیل شده است و دولت هند در جهت عدم اجازه نشر اخبار از این منطقه بیش از 600 فعال رسانه ای را بازداشت کرده است.

گروه «RSS» مانند وهابیت و صهیونیست است

دکتر علی علوی نیز از دیگر کارشناسان کشمیری در این نشست گفت: کشمیر یک بهشت زخم خورده است. اقدامات دولت هند، فقط اختصاص به ایالات کشمیر ندارد بلکه شامل سایر ایالات ها هم می شود ولی علت فشار و قلع و قمع سنگینی که در کشمیر رخ داده، به علت مسلمان بودن آنان است.

وی فعالیت گروه «RSS» را برابر با تفکرات و اقدامات وهابیت و صهیونیست دانست و اظهار داشت: الان ارتش هند اجازه دارد که هر کسی که از کشمیر خارج شود، اعم از اینکه سلاح داشته باشد یا نداشته باشد را مورد هدف گلوله قرار دهد و در هیچ دادگاهی محاکمه نشود. دولت هند درپی گرفتن اراضی و ناموس مردم کشمیر است.

پرده برداری از رابطه جنایت در کشمیر و دسیسه برای نابودی ایران

دکتر علوی تصریح کرد که قرار نیست که شخصی از مسلمانان در کشمیر و هند جابجا شوند بلکه دولت هند جاده ها، اینترنت، تلفن و هر گونه ارتباطات با کشمیر را بسته است و هر گونه برگزاری نماز جمعه و عید را ممنوع و اجازه پخش صدای اذان و مراسم ها را از بلندگوهای مساجد را نمی دهد.

وی با بیان اینکه غالب رهبران سیاسی و مذهبی در کشمیر در بازداشت هستند، افزود: همه اقداماتی که در کشمیر رخ می دهد، هدایت شده از اسرائیل است. با طولانی شدن حکومت نظامی و ممنوعیت رسانه ای، امکان کشتار بزرگ در کشمیر وجود دارد.

این کارشناس کشمیری عنوان کرد که طی قانون جدید، مسلمانانی که در هند حضور دارند باید اثبات کنند که اصالت هندی دارند و اصالتشان به قبل از سال های 1951 میلادی باز می گردد و الا باید خاک این کشور را ترک کنند. دولت هند همچنین اجازه سرشماری نمی دهد، لذا آمار واقعی از مسلمانان کشمیر نداریم.

وی تنها راه حل کشمیر را مقاومت دانست و تاکید کرد که برنامه دشمنان این گونه است که درگیری ها را از کشمیر آغاز و سپس آن را به پاکستان و ایران بکشاند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
امروزه فتنه میان سنی و شیعه و حتی فتنه دینی در کشمیر وجود ندارد.
ایجاد فتنه دینی، تفرقه، عصبیت قومی، بی خیالی نهادهای بین المللی و نزاعهای منطقه ای از راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در شبه قاره هند است.
1
0
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
از مسلمانان کشمیر حمایت کنید.
1
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
وَلَقَدْ صَدَقَكُمْ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ حَتَّى إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ مِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الْآخِرَةَ ثُمَّ صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ لِيَبْتَلِيَكُمْ وَلَقَدْ عَفَا عَنْكُمْ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ
1
0