۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۱۷۰۵۷
مدیر گروه هنری عقیق:

گروه هنری عقیق با هدف تقویت جریان فرهنگی انقلاب شکل گرفت + فیلم

گروه هنری عقیق با هدف تقویت جریان فرهنگی انقلاب شکل گرفت + فیلم
شریفی با اشاره به اهداف تشکیل گروه هنری عقیق به همت جمعی از طلاب، از تقویت جریان فرهنگی انقلاب نام برد و فعالیت مکتوب، گرافیکی و تولید فیلم را از آثار این گروه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در سالن نشست های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

مهدی شریفی مدیر گروه هنری عقیق و برگزار کننده برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در این نشست ضمن تجلیل از فعالیت های رسانه ای خبرنگاران در حوزه های معارف و قرآن ابراز داشت: گروه هنری عقیق نیز در فضای هنر و رسانه تعریف شده است چراکه اهمیت کار رسانه ای بر کسی پوشیده نیست.

مدیر گروه هنری عقیق تصریح کرد: فلسفه و ایده اصلی این گروه از پنج سال قبل شکل گرفته است، بحث این که متأسفانه در کشور ما بهره وری از سازمان های فرهنگی در حوزه فرهنگ و رسانه و هنر آن طوری که باید باشد بالا نیست و این در حالی است که ما مدیران و نیروهای انسانی خوبی داریم.

وی در ادامه با اشاره به این که بودجه فرهنگی در سازمان به دلیل ساختارهای نامناسب حیف و میل می‌ شود، خاطرنشان کرد: وقتی یک سازمان با بودجه های کلان در عرصه فرهنگ آن طوری که باید و شاید بهره وری ندارد، موجب رنجش می‌ شود از این رو به فکر راه اندازی گروهی شدیم تا این نقیصه را جبران کنیم.

شریفی عنوان کرد: ما با دوستانی که هسته اولیه گروه به همت آنها شکل گرفت ایده برای ما جدی شد که چه کاری می توانیم انجام بدهیم، از این رو در سال 93 این گروه شکل گرفت  تا در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه کار کنیم، ابتدا با آثار مکتوب شروع کردیم بعد از آن در حوزه گرافیک و تولید فیلم وارد شدیم و بعد از آن جرأت پیدا کردیم و به حوزه متحرک سازی رسیدیم و در آخر هم یکی دو سالی است که به برنامه سازی رسیده ایم.

این طلبه پژوهشگر در ادامه خاطرنشان ساخت: گروه عقیق یک مجموعه مستقل و خصوصی است که اعتماد سازمان های فرهنگی را جلب می کنیم و در حوزه های یاد شده پروژه هایی را انجام می دهیم با این هدف که جریان فرهنگی انقلاب تقویت شود و هنری بودن و کیفیت هنری خط قرمز ما است، ما تلاش کرده ایم که در حوزه های یاد شده کمیت یا سفارشی بودن اولویت نداشته باشد بلکه کار تمیز فرهنگی و رسانه ای را در اولویت قرار بدهیم.

مدیر گروه هنری عقیق با اشاره به کار تیمی و جمعی در عقیق ابراز کرد: هسته اولیه این گروه طلاب حافظ قرآن کریم هستند که هریک در عرصه های مختلفی که بیان کردیم تخصص دارند؛ در ادامه این جمع توسعه پیدا کرد و الان یک جمع طلبه ای و دانشجویی متعهد شده است که در این حوزه ها فعالیت می‌ کنند.

شریفی یادآور شد: کار تیمی کردن یک شعار نیست چراکه ما در تجربه چندین ساله به این نتیجه رسیدیم که خانواده باشیم و به معنای خشک سازمانی سلسله مراتبی نداریم بلکه مدل ما عرضی و در کنار هم است و همه دوستان در این گروه و احساس اشتراک و دغدغه گروهی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از تولیدات گروه عقیق در حوزه آثار مکتوب عنوان کرد: یکی از این تولیدات مجموعه پنج جلدی کتاب شهدای قرآنی حادثه منا است؛ در حادثه منا پنج نفر از شهدا بچه های قرآنی و حائز رتبه بودند که به عنوان هدیه به حج مشرف شدند و در آنجا آسمانی شدند.

مدیر گروه هنری عقیق ادامه داد: ما برای این شهدا کاری کردیم و کتابی تهیه کردیم که روایت داستانی از این شهدا است، عنوان مجموعه مهاجران است و هرجلدی برای یکی از شهدای قرآنی حادثه منا از جمله شهید حسنی کارگر، شهید سعیدی زاده و شهید دانش است./1330/ج

تعداد بازدید : 10
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات