۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۰۵۸
سلطانی نژاد خبر داد؛

آغاز پخش ایستگاه چهل و دوم؛ برنامه ای جذاب در حوزه مسابقات قرآنی

آغاز پخش ایستگاه چهل و دوم؛ برنامه ای جذاب در حوزه مسابقات قرآنی
تهیه کننده برنامه ایستگاه چهل و دوم این برنامه را اتفاقی جدید و ابتکاری در مسابقات قرآن کریم دانست و گفت: این برنامه هر روز در دو نوبت صبح و عصر از شبکه قرآن پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در سالن نشست های مجتمع فرهنگی امام زاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

علی اصغر سلطانی نژاد طلبه پژوهشگر و تهیه کننده برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست با اشاره به سختی و ویژه بودن کار رسانه ای در عرصه قرآن ابراز داشت: این کار یعنی برنامه ایستگاه چهل و دوم در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم، محصول تلاش عوامل زیادی است تا این برنامه روی آنتن برود و برنامه خوبی باشد و دوستان ایستگاه چهل و دوم همگی از مدیران مجموعه عقیق هستند.

سلطانی نژاد با اشاره به هدف تولید برنامه تلویزیونی توسط گروه عقیق تصریح کرد: در مورد اصل برنامه و این که چرا ورود کردیم در دو سال گذشته که قرار شد مسابقات کشوری اوقاف به صورت تلویزیونی ضبط شود پیشنهاد ما بود که شاید این برنامه اوقاف نقش ترویجی ایفا نمی کرد و نیاز بود که ورود پیدا کنیم تا برنامه به صورت زنده صرف قرائت شبکه قرآن خارج شود و جذاب باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که برای اولین بار این کار به گروه عقیق سپرده شده است، گفت: تلاش کردیم به لحاظ هنری شیوه برگزاری برنامه را ارتقا بدهیم، تلاش کردیم به جای مخاطب تخصصی که در برنامه مسابقات وجود دارد، مخاطبان جوان تر هم به این برنامه جذب شوند از این رو در دکور تا برگزاری اصل برنامه تجدید نظر کردیم.

تهیه کننده برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن عنوان کرد: استارت کار از دو ماه قبل شروع شد؛ ما با این که خودمان در خانواده عقیق اجرای دکور نداشتیم اما به جهت این که گروه های بیرونی مجموعه رضایت ما را جلب نکرد، مجبور شدیم خودمان طراحی و اجرای دکور را هم داشته باشیم که کار را سخت تر می کرد.

سلطانی نژاد بیان داشت: براى طراحى دکور چند نکته را مدنظر گرفتیم، اول اینکه مسابقات در حال ضبط تلویزیونى است و رعایت قاب تلویزیونى برای ما اولویت دارد و پس زمینه مشکی، تصویر باکیفیت‌تر و بهتری را به ما می‌دهد، ضمن اینکه بخشی از ‌پخش برنامه در ایام ماه محرم صورت می‌گیرد که به همین جهت از عناصر رنگی شاد در دکور استفاده نشده و از ترکیب رنگ‌های مشکی و طلایی بیشتر بهره برده‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: تقریبا نزدیک به 530 نفر در رشته آوایی و معارفی برادران در این برنامه شرکت دارند که حجم بالایی است در حالی که برنامه های مسابقه ای تلویزیون بسیار از این مقدار کمتر است؛ در برنامه ای که از 10 مراد شروع شده تا 31 مرداد نزدیک به 350 شرکت کننده پوشش داده می‌ شود و این کار را خیلی سخت می‌ کند.

سلطانی نژاد تصریح کرد: ما به هرحال باید قرائت های دوستان را پخش کنیم و این بخش جذابیت خاص خود را دارد، اما برای این که برنامه تلویزیونی تر شود تلاش کردیم در حوزه های دیگر هم نوآوری داشته باشیم به همین جهت آیتم ها و مباحث گرافیکی دیگری را نیز اضافه کردیم.

وی یادآور شد: مجموعه عقیق خانواده ای جوان است و تجربه تولید تولویزیونی ما از سال گذشته آغاز شده است؛ سال گذشته بحث کارگردانی هنری را داشتیم و بخش مسابقات بین المللی قرآن طلاب را هم ابتدای امسال داشتیم و این کار سومین برنامه تلویزیونی ما محسوب می‌ شود.

تهیه کننده برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که میانگین سنی عوامل این کار نزدیک به 30 سال است، گفت: در تهیه این برنامه به نوبه خودش و در این سطح کار جوان گرایی خوبی صورت گرفته است.

سلطانی نژاد در پایان عنوان کرد: مرحله ضبط استدیویی با برنامه های جذاب و ویژه این دوره و همراه با دکوری جدید هر روز ساعت 11 صبح و 16 عصر از شبکه قرآن ومعارف سیما به همت گروه هنری عقیق تحت عنوان «ایستگاه چهل و دوم» پخش می‌شود، به طور کلی هر برنامه با روایتگری راوی و بدون حضور مجری با شیوه ای جدید در سالن همایش های امام زاده سید علی(ع) قم برگزار می‌شود.

وی با بیان این که خانواده عقیق در آینده به دنبال تولید برنامه هایی جذاب تر و با آیتم های متفاوت تر در حوزه قرآن است، گفت: این مسابقات در مرحله ضبط استودیویی از 10 مرداد آغاز شده و از 20 مرداد نیز برنامه ها در نوبت پخش قرار گرفته است، این مرحله به صورت 80 جلسه یک ساعتی در چهل روز برآورد شده است ولی احتمال افزایش تعداد روزها وجود دارد./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات