۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۷۱۲۵
رییس دادگستری استان قم:

کاهش ورودی و موجودی پرونده به دستگاه قضا از برنامه های جدی ما است

کاهش ورودی و موجودی پرونده به دستگاه قضا از برنامه های جدی ما است
حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه کاهش ورودی و موجودی پرونده ها به دستگاه قضایی از برنامه های جدی ما است، گفت: حق این است که مردم حلاوت عدالت و قانون را بچشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی مظفری رییس دادگستری استان قم در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قم که پیش از ظهر امروز در مرکز آموزش قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به برنامه های تحولی رییس جدید قوه قضاییه گفت: رهبر معظم انقلاب از ریاست جدید قوه قضاییه خواسته اند تا در دوره جدید قوه قضاییه تحول ایجاد کند و آیت الله رئیسی نیز با سند تحول، دوره جدید را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه های تحولی قوه قضاییه در دستور کار ما است، اظهار داشت: در راستای برنامه های تحولی ریاست جدید قوه قضاییه به صورت ویژه به مسأله «حقوق عامه» رسیدگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه یکی از برنامه های جدی ما در دادگستری قم کاهش ورودی و موجودی پرونده های قضایی خواهد بود، عنوان کرد: ما در هر سمتی که قرار گرفته ایم کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضاییه را با روش های علمی پیگیری کرده و خواهیم کرد.

رییس جدید دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: از سال اول که وارد حوزه دادگستری خراسان رضوی شدم سیاست کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی را پیگیری کرده و گفتنی است که هم اکنون ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی به حدود نصف ورودی پرونده های گذشته رسیده است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به برنامه های خود در راستای حفظ عزت و کرامت کارمندان دستگاه قضایی ابراز کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا کارمندان دستگاه قضایی احساس عزت و کرامت داشته باشند.

رییس دادگستری استان قم بر ضرورت هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر سایر دستگاه های اجرایی و قضایی استان قم با دادگستری این شهر مقدس تأکید و بیان کرد: ما در شهر مقدس قم از ارشادات علما و بزرگان استفاده خواهیم کرد؛ همچنین در کنار سایر سازمانها قرار گرفته و موانع موجود در زمینه های مختلف را برطرف می کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم ها و مشکلات اقتصادی می طلبد که همه دستگاه ها با یکدیگر هم اندیشی و هم افزایی داشته باشند، افزود: همه دستگاه ها با درست عمل کردن خود باید مانع ورود پرونده های قضایی و شکایات به دستگاه قضایی شوند.

حجت الاسلام مظفری در پایان با اشاره به اینکه مردم شریف قم بیشترین نقش را در ایجاد و حفظ انقلاب اسلامی داشته اند، یادآور شد: حق این است که مردم شریف قم حلاوت عدالت و قانون را بچشند؛ ما هر چقدر هم تلاش کنیم باز هم حق این مردم را نمی توانیم ادا کنیم./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
پوشش مراسم توسط رسا نشانه دقت این خبرگزاری به وقایع روز است.
0
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
برای ایشان آرزوی توفیقات روزافزون داریم.
0
0