۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۶۱۷۱۷۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

غدیر موجب استمرار و تقویت اسلام ناب شد

غدیر موجب استمرار و تقویت اسلام ناب شد
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر موجب استمرار و تقویت اسلام ناب در جهان شد، گفت: امروز تبیین صحیح فرهنگ غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت امت اسلامی خواهد بود.
به خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران یکشنبه در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی غرب استان با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: مسأله امامت و ولایت و تقویت جریان غدیر به معنای رشد و تعالی اسلام است.
 
وی با بیان این که تمسک به ولایت علی (ع) به معنای تمسک به عدالت، حق طلبی و ظلم ستیزی در جامعه اسلامی است، افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علوی است.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که بزرگداشت عید غدیر یک وظیفه و رسالت مهمی است که بر عهده همه ما است، تصریح کرد: افتخار مازندران این است دارای بیشترین سادات در قیاس با اکثر استان‌ها است و همین مسأله نشان دهنده عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) است.
 
امام جمعه نوشهر، دهه امامت و ولایت را فرصت مناسبی برای درک جایگاه ولایت دانست و افزود: امروزعمل به پیام غدیر وظیفه آحاد جامعه اسلامی و نباید بگذارند غدیر در جامعه دینی مهجور بماند.
 
وی بر احیاء و گسترش پیام غدیر در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ولایت گریزی بعد از واقعه غدیر، ولایت ستیزی در عاشورا را رقم زد و نباید بگذاریم چنین واقعه دردناکی دوباره تکرار شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، غدیر را روز عبودیت و تسلیم در برابر حق و خروج از فرعونیت نفس اماره دانست و خاطرنشان کرد: غدیر روز ولایت و اکمال دین، عبادت و بندگی و عید اهل بیت (ع) است.
 
حجت الاسلام مشایخ از واقعه غدیر به عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین وقایع تاریخی در اسلام یاد کرد و گفت: غدیر موجب جهانی شدن و گسترش اسلام ناب در جهان شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر موجب استمرار و تقویت اسلام ناب در جهان شد، ادامه داد: امروز تبیین صحیح فرهنگ غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت امت اسلامی خواهد بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات